Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

28 października 2008

A'la Pancakes z jabłuszkami

Przepis znalazłam przypadkowo na blogu Kuchnia Bakino, gdy penetrowałam sieć w poszukiwaniu jakiegoś innego przepisu na placuszki, troszkę go zmodyfikowałam swoim zwyczajem :) Dodałam bowiem jabłuszka a maślankę (której nie cierpię) zastąpiłam śmietaną 18%.
Placuszki wyszły niesamowicie puszyste w środku, mięciutkie i po prostu przepyszne. Placuszki te są bardzo syte.

Składniki:
300g mąki
50g masła
2 jajka
50g cukru
250 ml śmietany 18%
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
3 średnie jabłka

Masło roztopić i przestudzić. Jajka i śmietanę ubić na puszystą masę, następnie dodać wszystkie sypkie składniki (mąkę, cukier, proszek do pieczenia i sól) oraz masło i dokładnie wymieszać mikserem. Jabłka obrać i pokroić na drobne kawałeczki (ja siekam w mikserze) dodać do ciasta i jeszcze raz wymieszać.
Rozgrzać patelnię z dodatkiem oleju lub masła i smażyć niewielkie placuszki na złoto-brązowy kolor.

Można podawać z jogurtem naturalnym i powidłami, lub cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails