Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 października 2008

Drożdżówkowo-jogurtowy chlebek z rodzynkami


Jest to "chlebek" lekko słodki, idealny do dżemu albo nutelli :) Pochodzi z Bloga Arabeski Waniliowej, troszkę go zmodyfikowałam poprzez dodanie rodzynek, które według mnie idealnie tu pasują, oraz zastąpienie jogurtu owocowego naturalnym (następnym razem dodam również aromat śmietankowy) :)


Składniki:
250g mąki pszennej
3 łyżki cukru
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka suszonych drożdży (ja z braku suszonych dałam 10g drożdży świeżych)
100ml jogurtu naturalnego lub śmietany 18%
4 łyżki mleka ok. 80ml
1 jajko (1/2 do ciasta, 1/2 do smarowania)
30g masła
100g rodzynek

Drożdża zalać ciepłym mlekiem i łyżeczką cukru, odstawić na chwilę, żeby mogły wyrosnąć.
W misce mieszamy wszystkie sypkie składniki, dodajemy jogurt, masło, rozczyn z drożdży, pół jajka i rodzynki. Dokładnie wyrabiamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości ok. 1 godziny.

Po wyrośnięciu ciasto odgazowujemy poprzez uderzenie kilkukrotne pięścią. Chwilkę wyrabiamy i dzielimy na 8-10 części. Każdą część formujemy w kuleczkę i układamy na blaszce keksówce wysmarowanej masłem i oprószonej mąką lub bułką tartą. Piec 20-25 minut w 180oC.


Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails