Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

25 października 2008

Kolorowy pucharek z mango

Deser ten powstał dzięki wczorajszym zakupom podczas których w naszym koszyku wylądował melon :) Przyznam szczerze, że nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z tym owocem. Na surowo sam w sobie nie smakował mi do końca tak jak bym chciała :) Postanowiłam jednak dać mu jeszcze jedną szansę i poszukałam przepisów z wykorzystaniem mango. Wśród nich znalazłam przepis na podobny do mojego deser. Nie pamiętam dokładnie tamtego składu i nazwy, więc zrobiłam trochę po swojemu i wyszło, pyszne. I co najważniejsze dla mnie dietetyczne :)

Składniki na jedną porcję lub dwie mniejsze jak na zdjęciu:
100g melona
100g kiwi
100g truskawek mrożonych (ja mam w swoich zapasach mrożony mus truskawkowy i z niego skorzystałam)
3 łyżeczki serka homogenizowanego waniliowego
1 herbatnik

Melona, kiwi i truskawki miksujemy na gładką masę, każde w oddzielnej miseczce.
Wkładamy na 30 minut do lodówki, zwłaszcza melona, żeby odrobinę zgęstniał.
Następnie bierzemy pucharek lub dwa na dno kruszymy pół herbatnika nakładamy dwie łyżeczki serka homogenizowanego, następnie warstwę mango, warstwę truskawek, warstwę kiwi, jako że mi zostało trochę mango ułożyłam jeszcze na warstwę kiwi. Na koniec robimy kleksa z serka homogenizowanego i kruszymy na niego herbatniki.
Można od razu jeść :) Smacznego :)

Myślałam, że bez cukru będzie mało smaczne, jednak dla mnie było idealne, smaki wzajemnie się uzupełniały, jeśli jednak ktoś woli można swobodnie dodać cukru. Można również zwiększać ilość poszczególnych owoców :) U mnie wyszło mało kiwi, ale i tak było wyczuwalne.


2 komentarze:

iis111 pisze...

Wyglada pieknie!
Pozdrawiam
Iwona

Aneczka pisze...

Dziękuję bardzo za komentarz :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails