Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 października 2008

Słodkie rogaliki

Przepis oczywiście zaczerpnięty z wielkiej książnicy wiedzy jaką jest blog Arabeski i tym razem wykonany dokładnie według przepisu :) Dodałam do środka połowy rogalików dżem wiśniowy. Rogaliki są pyszne, pulchniutkie i mięciutkie.

Składniki:
- 1 opakowanie suszonych drożdży (7 g) ja dałam 14g drożdży świeżych

- 1/2 szklanki ciepłej wody
- 1/3 szklanki + 1 łyżka cukru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 szklanka mleka
- 1/3 kostki masła lub margaryny + dodatkowo 1-2 łyżki do smarowania
- 2 jajka
- 4 i 1/2 - 5 i 1/2 szklanki mąki
- szczypta soli

Drożdże rozpuścić w wodzie z łyżką cukru i proszkiem do pieczenia. Odstawić na parę minut. W tym czasie zagotować szklankę mlek, rozpuścić w nim 1/3 kostki masła, 1/3 szklanki cukru i szczyptę soli. Wymieszać i zostawić do ostygnięcia. Ubić jajka, dodać do nich przestudzone mleko z masłem i drożdże. Następnie dodawać mąkę, końcówkę powoli w razie potrzeby, ciasto dobrze wyrobić. Miskę z ciastem przykryć folią i wstawić na całą noc do lodówki.
Następnego dnia połowę ciasta rozwałkować w formę koła i pokroić tak jak pizzę na 12 trójkątów. Na szerokim końcu rogalików z dżemem kładziemy łyżeczkę dżemu i zwijamy od szerszego końca do węższego. Końce lekko zawijamy do środka formując rogaliki. Gdy robimy rogaliki bez dżemu zwijamy je po prostu od szerszego końca do węższego, i uformować rogaliki. Tak samo postąpić z drugą połową ciasta.
Piec rogaliki w temperaturze 200-210oC przez ok. 10 minut na rumiano.


1 komentarz:

evenka pisze...

O jaacie... piękne rogaliki i nawet z instrukcją obrazkową (ja rzadko mam do tego cierpliwość) ;-)
Bardzo mi miło , że korzystasz z moich przepisów i , co najważniejsze , że smakują Ci te wypieki :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails