Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

02 listopada 2008

Bułeczki śniadaniowe

Miałam od jakiegoś czasu ochotę upiec swoje własne bułeczki dla ukochanego do pracy. Przejrzałam więc kilka ulubionych blogów i natknęłam się na pysznie wyglądające rogate bułeczki i Arabeski. Nie zastanawiając się długo, ciasto było gotowe i pięknie rosło w ciepełku. Po upieczeniu okazało się, że strzał był prosto w dziesiątkę, bułeczki są pyszne, z chrupiącą skórką i mięciutkim środkiem, tylko robić kanapeczki i zajadać :) Pasują zarówno do słodkich dżemów, jak i pysznej wędlinki, serka i pomidorka.

Składniki na 12 niewielkich bułeczek:
450g mąki pszennej (w oryginale chlebowej ale takiej nigdzie znaleźć nie mogę)
2 łyżeczki soli (płaskie)
1 łyżka cukru
50g miękkiego masła
15g świeżych lub 7g suszonych drożdży
280ml ciepłego mleka

Drożdże rozpuścić w 4 łyżkach mleka z odrobiną cukru i mąki.
Mąkę, sól, cukier i masło połączyć w misce. Następnie dodać pozostałe mleko i wyrośnięte drożdże i dokładnie połączyć ze sobą wszystkie składniki wyrabiając ciasto ok. 10 minut. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne.
Wyrobione ciasto wkładamy do lekko wysmarowanej tłuszczem miski, przykrywamy folią i odstawiamy na godzinę, aby podwoiło swoją objętość.

Po wyrośnięciu, cisto ponownie zagniatamy i dzielimy na 12 równych części. Każdą część formujemy na kształt kulki, po środku ostrym nożem nacinamy dość głęboki krzyżyk (ja miałam płytkie nacięcia i moje różki nie są dobrze widoczne a niekiedy nie ma ich wcale).
Bułeczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy i odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na 20 minut.


Piekarnik rozgrzewamy do 200oC i bułeczki posmarowane mlekiem pieczemy 20-25 minut.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails