Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

15 listopada 2008

Ciasteczka owsiano-bakaliowe


Kolejna propozycja na orzechowy tydzień :) Mówiłam już, że uwielbiam orzechy??? Od kilku dni chodziła za mną ochota na ciasteczka... Ale nie mogłam się zdecydować, co właściwie miała bym upiec... Przeglądałam moje ulubione blogi i wszędzie po oczach biły mnie ciasteczka owsiane lub ciasteczkowe musli... Postanowiłam poeksperymentować i połączyć wszystkie przeglądane przepisy tworząc swój własny... Robiłam na oko więc podam tylko przybliżone wartości składników :)

Składniki:
1/2 szklanki mąki
1 jajko
1/2 kostki miękkiego masła (margaryny)
3 łyżki miodu
1 łyżka brązowego cukru
250g płatków owsianych błyskawicznych
150g orzechów laskowych
150g orzechów włoskich
150g orzechów nerkowca
150g płatków migdałowych
150g pestek słonecznika
150g rodzynek
50ml wody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Orzechy drobno posiekać, lub zmielić. Dodać do nich mąkę, cukier, miód, bakalie, proszek do pieczenia, jajko, wodę i pokrojone w kosteczkę masło. Wszystko dokładnie ze sobą połączyć.
Masę nakładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia łyżką, lekko spłaszczamy i pieczemy 15 minut w 180oC.
Ciasteczka najlepiej pozostawić chwilkę do ostygnięcia na blaszce, żeby stwardniały i nie rozsypały się podczas przenoszenia na talerzyk :)
Smacznego :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails