Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

17 listopada 2008

Kugel ziemniaczany


Z okazji święta Kuchni Żydowskiej przeszukałam wiele stron i dowiedziałam się bardzo ciekawej rzeczy, że mój ukochany od dzieciństwa smak Kugla ma swoje korzenie w tej właśnie kuchni :) Co prawda moja mama zawsze robiła Kugla z boczkiem co kłóci się z zasadą koszerności...
Dowiedziałam się również, że kugel nie musi być jedynie z ziemniaczków, może być wykonany też z ryżu albo makaronu, ciekawe jak takie smakują... Trzeba będzie spróbować...
Dziś zrobiłam Kugla z cielęciną... Nie znalazłam, żadnych przeciwwskazań dla takiego połączenia, a więc oto przepis :)

Składniki:
1 i 1/2 kg ziemniaków
150g cebuli
3 jaja
50g macy (ja nie miałam więc zastosowałam po prostu mąkę 3 łyżki)
400g cielęciny bez kości
sól i pieprz do smaku

Ziemniaki i cebulę obieramy, myjemy i trzemy na tarce o małych oczkach. Mięso dokładnie myjemy i osuszamy, kroimy w drobną kosteczkę i podsmażamy na patelni przez kilka minut.
Do masy ziemniaczano-cebulowej dodajemy żółtka, mąkę (macę), sól i pieprz. Białka ubijamy i dodajemy do masy, delikatnie mieszamy.
Na końcu dodajemy mięsko, mieszamy i przelewamy całość do nasmarowanej olejem roślinnym blaszki.
Piec 1 godzinę w temperaturze 200oC.
(Wiem, że to nie zgodne z zasadami koszerności, ale uwielbiam Kugla popijać mlekiem, a najlepszy następnego dnia rano, pokrojony na cienkie plastry (ok 1 cm) i podsmażone na patelni, aż zrobi się z każdej strony chrupiąca skórka... mniam mniam palce lizać)

Smacznego :D

2 komentarze:

veni pisze...

Jestem amatorka wszystkiego co ziemniaczane!! Ciekawy ten twoj przepis i musze go zrobic na probe ale juz widze ze powinien mi baaardzo smakowac!!

Aneczka pisze...

Polecam polecam :) Najlepszy odsmażony rano z chrupiącą skórką ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails