Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

23 listopada 2008

Pierniczki

Pierniczki, zapach przypraw korzennych pięknie rozchodzący się po mieszkaniu, pyszna chrupiąca skórka i mięciutki środek, zabawa w dekorowanie :) A za oknem sypie śnieg, piękny biały puszysty... Chyba idą święta :D Przepis znajduje się na blogu Dorotus ja pomniejszyłam ilość o połowę, ponieważ nie mam aż tyle miejsca w brzuszku a nie jestem w stanie się im oprzeć :)

Składniki:
275g mąki
150g miodu
60g masła
50g cukru
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka kakao
1 opakowanie przyprawy do piernika

Masło roztopić i wystudzić. Pozostałe składniki umieścić w misce, miód rozpuścić jeśli nie jest płynny. Dodać masło i wyrobić wszystko na gładką, jednolitą masę. Można dosypać odrobinę mąki w trakcie wyrabiania aby ciasto nie kleiło się za mocno do rąk.
Stolnice posypać mąką i wałkować ciasto na grubość ok 3-5 mm im grubsze ciasto tym miększe będą pierniczki.
Ciasteczka wykrajamy foremkami i układamy na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec 7-10 minut w temperaturze 180oC.
Dowolnie udekorować lub po prostu zajadać :)

Smacznego!

3 komentarze:

majana pisze...

Aneczko, piękne Ci wyszły:) Ja czekam z pierniczkami do Festiwalu Pierniczków. Pozdrawiam :)

Aneczka pisze...

Na festiwal też zagoszczą u mnie w domu, bo zniknęły w przeciągu kilku godzin...

andzia-35 pisze...

Śliczne!!!
http://wwwpysznejedzonko.blox.pl/html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails