Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

05 listopada 2008

Pikantne krewetki

Ostatnio za moim ukochanym chodziła ochota na Krewetki...
Znalazłam więc przepis na blogu Pieprz czy Wanilia na przyrządzenie, tych owoców morza. Co prawda ja nigdy za nimi nie przepadałam, ale stwierdziłam, że się poświęcę i przyrządzę mu to "okropieństwo". Nie mogłam jednak oprzeć się i spróbowałam dwóch krewetek z sosem i odrobiną makaronu... I ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, krewetki były bardzo dobre :) A sos zabójczo pikantny (chyba przesadziłam z chilli).

Składniki:
krewetki (ja kupiłam mrożone Krewetki Tygrysie obrane z pancerza, wstępnie obgotowane i ogonkiem) ok. 8 sztuk na osobę
1 średnia cebula
1-2 ząbki czosnku
1 łyżeczka imbiru (u oryginale był świeży u mnie mielony)
1 łyżeczka kurkumy (ja dałam przyprawę na bazie Kurkumy do potraw chińskich)
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka chilli
olej do smażenia
1 łyżka sosu sojowego
400g pulpy pomidorowej albo przecieru pomidorowego (ja dałam 3 zmiksowane pomidory i 2 łyżeczki przecieru)

Krewetki należy rozmrozić. Cebulę posiekać drobno i zeszklić na oleju, dodać do niej posiekane ząbki czosnku. Podsmażyć chwilkę i dodać przyprawy, dalej smażyć.
Krewetki namoczyć chwilę w sosie sojowym, następnie dodać do cebuli, czosnku i przypraw. Smażyć przez chwilkę, aż krewetki zrobią się różowe (ja nie widziałam, czy są różowe czy nie bo zabarwiły je przyprawy, ale w miarę smażenia krewetki co raz bardziej się zwijają :).
Do podsmażonych krewetek dodajemy pulpę pomidorową lub przecier i chwilę dusimy.

Podawać można z makaronem jako główne danie lub samodzielnie w miseczkach jako przekąskę.

Smacznego :D

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails