Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

16 listopada 2008

Placki ziemniaczane

To jeden z najprostszych pomysłów na obiad lub kolację... choć ja lubię je również, rano zimne na śniadanie (o ile coś zostanie :) Chyba każdy wie jak się robi takie placuszki... Mnie zapoznała z nimi moja ukochana Mama, choć Ona zawsze robi na oko i trudno jej wstrzelić się dobrze z solą :) Ja postanowiłam, że ustalę odpowiednie proporcje... przynajmniej dla siebie :)

Składniki na placuszki dla max 3 osób:
8 średniej wielkości ziemniaczków
4 średnie cebulki (mój ukochany lubi mocno cebulowe)
1 jajko
3 łyżki mąki
1 łyżka soli
1 łyżeczka pieprzu
olej

Ziemniaczki i cebulę obieramy, myjemy i trzemy na tarce z małymi oczkami lub w specjalnej maszynie. Najlepiej cebulę zetrzeć między tarciem ziemniaków (nie wiem czemu, ale moja Mama zawsze tak robi :). Do papki ziemniaczano-cebulowej dodajemy jajko, sól, pieprz i mąkę dokładnie mieszamy i odstawiamy na kilka minut. Mąki można dodać więcej lub mniej zależy od gustu, ja lubię jak ciasto jest troszkę gęstsze.
Sól najlepiej dostosować do swoich kubków smakowych, ja lubię słonawe placuszki, niemniej niektórzy wolą mniej lub bardziej słone. Najlepiej dodać więc mniej soli na początku i po usmażeniu pierwszej partii placków spróbować i ewentualnie dosolić.

Placki nakładamy na patelnię łyżką i smażymy na małym ogniu tak aby zarumieniły się z obu stron.

Można jeść same (tak jak ja) lub ze śmietaną (tak jak mój Tomek).
Smacznego :)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

przepychota!!!!!!!!!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails