Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

11 listopada 2008

Razowe Bułeczki

Od jakiegoś już czasu chodziły za mną razowe bułeczki, a gdy zobaczyłam przepis na Blogu Moje wypieki nie mogłam ich nie upiec. Niestety albo mało drożdży, albo mało wszystkiego, bo bułeczki wychodzą maleńkie... Choć bardzo dobre :)

Składniki:
225g mąki
25g masła
1 łyżeczka soli
1,5 łyżeczki suchych drożdży
około 150 ml mleka

Mąkę, sól, cukier, masło i drożdże wymieszać w misce. Dodać mleko i wyrabiać ciasto aż będzie gładkie i elastyczne.
Ciasto przykryć ściereczką i odstawić na ok. godzinę w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Gdy ciasto wyrośnie chwilkę zagniatamy i dzielimy ciasto na 8 równych części, z których formujemy kuleczki i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pozostawiamy do wyrośnięcia na ok. 30 minut.
Przed włożeniem do piekarnika można w bułeczkach zrobić poprzeczną kreseczkę przygniatając tępym narzędziem ciasto aż do blaszki (nie przecinając).
Piec w temperaturze 220oC przez 15-20 minut.

Smacznego!

3 komentarze:

majana pisze...

Mmmm... wyglądają pysznie! :)

katy pisze...

Bułeczki będą małe to charakteryzuje mąkę razową , ktora gorzej wyrasta a w większej bułeczce poprostu się rozlewa a jak zagęścimy ciasto do robią się tz. kołatki :)twarde i mało wyrośnięte. Ja uzywam mąki razowej orkiszowej z domieszką mąki pszennej chlebowej i wtedy lepiej rosną no ale to już nie razowa :)

reve82 pisze...

dziś je zrobiłam..choć moje nie razowe a pszenne z domieszką mąki pełnoziarnistej..i pyszne są...dzięki za inspirację

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails