Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

01 listopada 2008

Sajgonki

Już wczoraj postanowiłam, że dziś zrobię na obiad sajgonki. Bardzo lubię ten smak orientu, lecz do tej pory kupowałam ten specjał w budkach :) Nie orientowałam się bowiem, że to jest tak łatwe do zrobienia w domowym zaciszu. Przepisów na sajgonki w internecie jest mnóstwo. Jeszcze więcej na opakowaniach od produktów przeznaczonych do ich przyrządzenia. Ja z nich wszystkich postanowiłam sklecić swój własny, tak aby moje kubki smakowe zaakceptowały moje poczynania w kuchni.

Składniki:
1 op. papieru ryżowego ok. 19 sztuk
5 grzybków suszonych mung
makaron chiński (ja użyłam takiego z skrobi z fasoli mung) ok. 40g
500g mięsa mielonego
3 cebule
3 ząbki czosnku
1/2 papryki
1 duża lub 2 małe marchewki
3-4 liście kapusty pekińskiej
2 łyżki sosu sojowego
przyprawa do potraw chińskich
1/2 łyżeczki imbiru
pieprz
chilli
sól
olej najlepiej rzepakowy bo najzdrowszy
oraz mój tajny składnik: maggi :)

Przygotować głęboką patelnię.
Czosnek i cebulę drobno posiekać. Marchewkę pokroić w cienkie słupki. Paprykę pokroić w kosteczkę.
Grzyby mung i makaron zalać ciepłą wodą i odstawić na 10 minut, aż zmiękną. Po tym czasie odsączyć z wody i drobno pokroić.
Kapustę pekińską drobno posiekać.

Czosnek i cebulę zeszklić na niewielkiej ilości oleju, następnie dodać mięso mielone. Mięso należy dobrze rozdrobnić na patelni, tak aby nie było grudek. Dodać sos sojowy i imbir. Następnie dodać marchewkę, paprykę, grzyby, makaron, kapustę i dokładnie wymieszać. Dusić pod przykryciem aż marchewka zmięknie.
Doprawić do smaku przyprawą do potraw chińskich, pieprzem, chilli i solą. Ja dodaję jeszcze odrobinę maggi bo nadaje taki piękny aromat i charakterystyczny smak, bez którego nic nie smakuje tak dobrze :)

Gdy farsz jest gotowy, należy przygotować miskę z wodą na tyle dużo by swobodnie maczać arkusze papieru ryżowego. Woda powinna być letnia.
Maczać po jednym arkuszu, układać na desce do krojenia. Na środek nakładamy łyżkę farszu, rozprowadzamy lekko na boki.

Najpierw zakrywamy farsz, papierem od dołu, następnie składamy boki i zawijamy w pozostałą resztę papieru.

Sajgonki najlepiej układać luźno na talerzu tak aby się nie posklejały.
Można smażyć w głębokim oleju na patelni. Można również posmarować blaszkę keksówkę olejem i ułożyć na niej sajgonki, zapiekać 5-10 minut w piekarniku. Na 2 minuty przed końcem włączyć funkcję grilla aby uzyskać pięknie chrupiącą skórkę.
Polecam sos słodko-pikantny chilli do maczania sajgonek. Najlepiej jeść rękami :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails