Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

11 listopada 2008

Ucierane ciasto z owocami

Ten przepis w ciągu ostatniego tygodnia gościł w moim domu już 3 razy, ciasto robi się błyskawicznie, jest przepyszne, słodziutkie i takie mięciutkie, nie potrafię się mu oprzeć...
Przepis znalazłam na blogu Moje wypieki. Do ciasta można dodawać przeróżne owoce, u mnie królują jak na razie śliwki i jabłuszka.

Składniki:
1/2 kostki masła
3/4 szklanki cukru
16g cukru waniliowego
2 jajka
1 żółtko
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kaszy manny
3/4 szklanki mleka
owoce jakie komu podsunie wyobraźnia zarówno świeże jak i mrożone.

Masło ucieramy na puszystą masę z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy dwa jajka i żółtko i miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodajemy obie mąki oraz proszek do pieczenia i dokładnie łączymy, dodajemy kaszę mannę, mleko i wyrabiamy na gładkie dość luźne ciasto.

Ciasto przelewamy do okrągłej formy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu układamy owoce, aby nie opadły na dno (tak jak mi na zdjęciach) możne je obtoczyć w mące :)

Ciasto pieczemy 40 minut w temperaturze 180oC.
SMACZNEGO!

1 komentarz:

majana pisze...

Lubię takie proste, smaczne, szybkie ciasta z owocami:) Sama też juz piekłam kilka takich. Bardzo mi się podoba. Pozdrawiam :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails