Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

09 grudnia 2008

Chlebek Pita

W sobotę zjadłam powiem szczerze chlebek pita po raz pierwszy w moim życiu... nie licząc tych sklepowych bezsmakowych sprasowanych placków... Wczoraj zobaczyłam u Arabeski przepis i wiedziałam, że nadszedł czas na zasmakowanie w tych pysznych bułeczkach własnej roboty :) Wczoraj rozpoczęłam w kuchni tydzień obiadów w postaci Domowych Fast Foodów...

Chyba przydał by się taki weekend wspólnego gotowania Domowego Fast Food co wy na to???

Bo domowy fast food jest dużo zdrowszy niż te Mc, KFC itd... Głównie dlatego, że kontrolujemy z czego jest zrobione i możemy wybrać zdrowe mięsko, bez tłuszczu, dodać dużo warzyw i zrobić z tego pełnowartościowy posiłek :D
No ale nie o tym miałam pisać :) Ale taka moja natura mnóstwo myśli w jednej sekundzie i jak to wszystko zapisać?? Chlebki wyszły pysznie puszyste w środku... niby powinny mieć kieszonkę, ale moje jej nie mają i takie kocham najbardziej, bo kieszonkę można zrobić samemu... A tej miękkości i puszystości nie zastąpi nic. Arabesce wyszło z tej porcji 6 chlebków ja zrobiłam 3 bo nie chciałam wersji mini... dzięki temu mam pity na tyle duże, że mogę swobodnie nadziać je mięskiem, warzywkami i zrobić mojemu Tomkowi gyrosa w bułeczce :)

Składniki na 3 chlebki pita:
225g mąki
0,5 łyżeczki soli
15g świeżych drożdży
140 ml ciepłej wody
2 łyżeczki oliwy z oliwek (ja dodałam oleju rzepakowego, bo jest równie zdrowy, a niektórzy twierdzą, że nawet zdrowszy)

Mąkę przesiewamy z solą, dodajemy oliwę, drożdże rozprowadzamy w wodzie z dodatkiem odrobiny mąki i cukru, gdy ruszą dodajemy je do mąki. Wyrabiamy ciasto ok 5 minut. Bardzo łatwo się wyrabia i jest to przyjemne więc można dłużej ;P
Po wyrobieniu odstawiamy ciasto na ok. 1 godzinę do wyrośnięcia.
Po tym czasie dzielimy ciasto na 3 równe części i formujemy okręgi o średnicy ok. 10cm i grubości ok 0,5-1cm układamy na blaszce, przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy do wyrośnięcia na 30 minut.
W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do 230oC i pieczemy chlebki przez 6 minut.

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails