Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

04 grudnia 2008

Podłużne bułeczki

Ostatnio bardzo miałam ochotę upiec bułeczki pszenne na kanapki dla mojego Tomka do pracy... Nie miałam dotychczas dobrych przygód z takimi wypiekami ponieważ zawsze wychodziły bardzo małe. Ale te bułeczki od razu przyciągnęły moją uwagę... No cóż są duże :) Przepis pochodzi z Bloga Izy, ale pierwotnie umieściła go na swym blogu Arabeska.
O bułeczkach tylko tyle, że są smaczne, puszyste, duże i jak dla mnie idealne :D

Składniki na 6 bułeczek:
1 szklanki + 2 łyżki cieplej wody
1 i 2/3 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
1 i 2/3 łyżki oliwy z oliwek
450 g maki chlebowej lub pszenne
2 i 1/2 łyżeczki suszonych drożdży (8g)


Drożdże należy rozpuścić w 2 łyżkach cieplej wody. Następnie dodać je do reszty składników i wyrobić. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Jeśli będzie klejące, to można podsypać trochę maki. Ciasto od razu podzielić na 6 równych części i zrobić kulki. Pozostawić na 20-30 minut nakryte folia. Po tym czasie każdą kulkę cienko rozwałkować i zwinąć jak roladę. Układać na blasze w dużych odstępach, ponieważ bułeczki dużo rosną. Należy je przykryć i zostawić na 45-90 minut. Przed pieczeniem ostrym nożem zrobić wzdłuż każdej nacięcie i lekko spryskać woda.
Piec 20 minut w 220oC.
Smacznego!

1 komentarz:

majana pisze...

Ależ apetyczne bułki! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails