Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

04 grudnia 2008

Pierniczki na choinkę


Pierniczki zrobiłam w weekend, jednak mam bardzo gorący okres na uczelni i bardzo mało czasu na pisanie czego innego niż praca inżynierska i prace na zaliczenia różnych przedmiotów, dlatego wykonywane w ostatnim czasie przepisy umieszczę dziś.

Przepis na pierniczki które mogą swobodnie ozdobić naszą choinkę podała na swoim blogu Bakerlady, choć można je również zjeść... Tak też postąpił mój Tomek... Więc zdjęcia zawierają jedynie te kilka pierniczków, których nie zdążył pochłonąć :) Ciasto można przygotować nawet kilka tygodni wcześniej i przechowywać je w lodówce, po upieczeniu i ozdobieniu pierniczki, również długo mogą poleżeć w szczelnym pudełeczku, tak aby nie zawilgotniały.

Składniki:
1 szklanka prawdziwego lub sztucznego miodu
1/2 szklanki cukru
100g kostki masła
1 opakowanie przyprawy do piernika
1 łyżka kakao
1 płaska łyżeczka sody
3-4 szklanki mąki pszennej

Miód zagotować z cukrem, przyprawą piernikową i masłem w garnku. Następnie odstawić na ok. 20 minut ab przestygło, dodać sodę i zamieszać. Następnie dodać tyle mąki aby ciasto było miękkie i trochę lepkie. Gdy robiliśmy ciasto z prawdziwym miodem można zawinąć je w folię i przechowywać w lodówce, gdy użyty został sztuczny miód należy od razu wykrajać pierniczki.
Ciasto najlepiej rozwałkować na papierze do pieczenia na grubość 3 mm i wykrawać foremkami różne kształty,
układać na blaszce do pieczenia i piec ok. 10 minut w 200oC. (Dziurki na tasiemki najlepiej zrobić nożem przed pieczeniem lub tuż po wyjęciu z piekarnika, gdy pierniczki są jeszcze miękkie.)
Następnie można ozdobić pierniczki lukrem :) Ja nie mam zbytniego doświadczenia więc najlepiej zobaczyć jak to się robi na stronie Bakrelady.


Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails