Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

09 grudnia 2008

Pizza

Wczoraj w ostatniej chwili postanowiłam, że na obiad będzie PIZZA. Jako, że nie było czasu na robienie mojej tradycyjnej rodzinnej pizzy (pychota), zrobiłam coś podobnego do Pizzy z pizzerii... Powiem, że wyszła zaskakująco dobra :)

Składniki na ciasto:
3 szklanki mąki
0,5 łyżeczki soli
1 jajko
woda i olej w takich samych ilościach ok. 9-10 łyżek
1 opakowanie drożdży instant

Mąkę i sól przesiewamy do miseczki, dodajemy drożdże, jajko wodę i olej w takich ilościach, aby ciasto było dość sztywne. Wyrabiamy kilka minut. Odstawiamy do wyrośnięcia na jakieś 30 minut. Po wyrośnięciu ciasto robi się bardziej elastyczne i łatwo się je rozprowadza w blaszce.
Ja zastosowałam małą prostokątną blaszkę, bo lubię grube ciasto, ale można stosować większą blaszkę wówczas ciasto będzie cieńsze.

Sos:
ketchup
czosnek

Ketchup i czosnek przeciśnięty przez praskę lub z kosteczki smaku dokładnie mieszamy i smarujemy nim ciasto.

Składniki na farsz:
dowolne :)
Ja zastosowałam tradycyjnie:
szynkę w plastrach pokrojoną na paseczki
5 pieczarek posiekanych w paseczki
papryka też w paseczki
cebula pokrojona w okręgi
ser żółty

Wszystkie składniki układamy warstwami na cieście, na końcu posypujemy utartym serem.

Pizzę wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200oC i pieczemy przez 20-25 minut.

Podawać z ketchupem, papryką, pieprzem i moja tajna broń Maggi :P
Oraz według mojego ukochanego nieodłączną Colą...
Smacznego :)

2 komentarze:

Luis pisze...

looks perfect for my lunch... but shouldnt that be flat? :)

kiss
Luis
msn: lc_isf@hotmail.com

Notme pisze...

Wlasnie taka na grubym spodzie bym zjadla, bo daawno takiej nie jadlam, a juz nie mowie kiedy ostatnio zrobilam ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails