Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

26 stycznia 2009

Bułeczki hamburgerowe

Przepis znalazłam wczoraj na blogu Kolor i Smak wyglądały prześlicznie i wiedziałam, że kiedyś nadejdzie dzień w którym go wykorzystam... Nie spodziewałam się jednak, że to nadejdzie tak szybko :) Dziś zastanawiając się co zrobić na obiad z piersi indyka, pomyślałam domowe cheeseburgery?? czemu nie... z pewnością są zdrowsze od tych kupowanych w fast-foodach.

Składniki na 8-10 bułeczek:
2 i 1/2 szklanki mąki
2 łyżeczki drożdży instant
1 i 1/4 szklanki ciepłego mleka (dałam więcej)
1 i 2/3 szklanki mąki (dałam mniej)
1 i 1/2 łyżeczki soli
3 łyżki cukru (dałam połowę)
1 żółtko
1/4 szklanki rozpuszczonego masła (ok 50g)
1 jajko i 1 łyżeczka wody do smarowania
sezam do posypania

2 i 1/2 szklanki mąki należy połączyć z mlekiem i drożdżami (ciasto ma być luźne, ja musiałam dodać jeszcze 1/2 szklanki mleka aby uzyskać odpowiednią konsystencję). Przykrywamy miskę i odstawiamy na godzinę. Po tym czasie dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy ręcznie przez ok. 8 minut. Ja dodawałam mąkę na końcu i po trochu, łącznie zużyłam ok. 3,5 szklanki mąki i uzyskałam odpowiednią konsystencję ciasta, czyli bez problemu odchodziło od miski. Pozostawiamy do wyrośnięcia aż podwoi swoją objętość, u mnie ok. 1h. Następnie formujemy 8-10 równych kulek, które rozkładamy na blaszce, lekko spłaszczamy, smarujemy po wierzchu olejem i odstawiamy aż się napuszą od 20-60 minut. Przed wstawieniem do piekarnika bułeczki smarujemy roztrzepanym z wodą jajkiem i posypujemy sezamem. Piekarnik należy nagrzać do 200oC i piec bułeczki przez 15 minut.

Smacznego :)
A tak wyglądają już gotowe cheeseburgery :)

5 komentarzy:

Cioara Andrei pisze...

Foarte interesant ce ai postat.M-am uitat pe blogul tau si imi place ce am vazut chiar e frumos si interesant.Felicitari si sigur am sa mai revin!

kasiaaaa24 pisze...

Aneczko śliczne bułeczki Ci wyszły :) Ja jeszcze nigdy takich nie piekłam. Wyglądają pysznie, zwłaszcza z wkładką :)

Notme pisze...

Mega hamburgery. :) Przepis się przyda dla mojej drugiej połówki. :)

Pozdrawiam!

Olciaky pisze...

Pyyszności:)

Aneczka pisze...

Dziękuję bardzo za miłe komentarze, rzeczywiście pyszności :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails