Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

27 stycznia 2009

Fińskie koperty PULA


W ramach festiwalu z kuchnią Fińską, postanowiłam przeszukać internet, aby znaleźć idealny dla mnie przepis, czyli nie prosty i szybki w wykonaniu :) Udało się dzięki askahi z forum CINCIN, która podała przepis na przepyszne drożdżówki. Bułeczki wyszły wyśmienite, są słodziutkie, mięciutkie z nadzieniem jabłkowym, jak dla mnie to idealne połączenie niczym malutkie szarlotki, i chyba zagoszczą u mnie w domu raz na jakiś czas, aby przypomnieć tam ten wspaniały smak Finlandii.

Składniki na ok. 12 sztuk:
600g mąki
100g rozpuszczonego masła
250 ml ciepłego mleka
1 łyżeczka soli
100g cukru (+ 2 łyżeczki do drożdży)
11g drożdży suszonych, lub 40g drożdży świeżych
Nadzienie:
3 jabłka pokrojone w kosteczkę
3 łyżeczki cukru
1 łyżeczka cynamonu

Drożdże rozkruszyć i zalać mlekiem, dodać 2 łyżeczki cukru i odstawić żeby ruszyły. W misce wymieszać wszystkie sypkie składniki, następnie dodać drożdże i wyrobić, dodać masło i dalej wyrabiać, ciasto powinno być elastyczne i odchodzić od miski. Pozostawić na ok. 1h aby ciasto podwoiło swoją objętość.
W międzyczasie przygotowujemy nadzienie, jabłka pokrojone w kostkę wkładamy do garnuszka, dodajemy cukier i cynamon i przez ok. 10 minut podgrzewamy ciągle mieszając tak aby się nie przypaliły. Jabłuszka powinny być miękkie, ale nie powinny się rozpaść.
Następnie, należy rozwałkować ciasto i wykroić z niego 12 prostokątów, na środek każdego z nich układamy odrobinę nadzienia, a rogi sklejamy tworząc kopertę lub sakiewkę. Bułeczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy je z wierzchu mlekiem i pieczemy w temperaturze 225oC przez 10-15 minut.

Smacznego :)

6 komentarzy:

andzia-35 pisze...

Ładne te kopertki:-)

kasiaaaa24 pisze...

Ale sakiewieczki :) A jakie treściwe :) Pycha!

Olciaky pisze...

No,noo ale fajowe:)

majana pisze...

O mniam, super! I to z jabluszkiem i cynamonem, mniamkU!:)

Aneczka pisze...

No niestety były pyszne... co za zguba dla mojego dietowania

Notme pisze...

Ah nadzienie jabłkowe, pyszne!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails