Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 stycznia 2009

Koniec przerwy

Ostatnio miałam dłuższą przerwę w pisaniu bloga, ale od dziś sprawa powraca do normy :)
W dniu dzisiejszym obroniłam się na 4,5 i można stwierdzić, iż jestem Panią Inżynier :D

Zacznę więc od ostatniej przygotowanej potrawy, a były to Oponki wykonane wczoraj (dla relaksu przed stresującym dniem :)

Składniki na ok. 18 sztuk:
450g mąki
80 g cukru
50g masła roztopionego i wystudzonego
1 jajko
25g świeżych drożdży
0,5 łyżeczki soli
155ml mleka
75ml mleka

Drożdże rozrabiamy w ciepłym mleku dodajemy 1 łyżeczkę cukru i odrobinę mąki, odstawiamy do wyrośnięcia.
Mąkę przesiewamy z solą, dodajemy jajko, pozostałe mleko, wodę, drożdże, cukier i wyrabiamy na koniec dodajemy roztopione masło i wyrabiamy aż wszystko się dokładnie połączy.
Odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia.
Następnie rozwałkowujemy ciasto na placek grubości 0,5-1 cm i szklanką wykrawamy krążki w których kieliszkiem wykrawamy otworek, odkładamy do wyrośnięcia na dobrze wysypanym mąką blacie aby się nie przykleiły, pozostawiamy na 0,5-1 godziny do wyrośnięcia.
Smażymy na rumiano po obu stronach po około jednej minucie na dobrze rozgrzanym tłuszczu.
Odsączamy na papierowym ręczniku, i posypujemy cukrem pudrem.

6 komentarzy:

edysia79 pisze...

Gratuluję Pani Inżynier!!!

Oponki pamiętam z dzieciństwa, ale prawie zapomniałam już jak smakują. Twoje kuszą żebym odświeżyła sobie pamięć ;)

majana pisze...

Moje gratulacje Pani Inżynier!:)
Oponki wyglądają kusząco :) Dawno ich nie jadłam.
Pozdrawiam.

Notme pisze...

Gratulacje! :)

kasiaaaa24 pisze...

Ja się szykuję na oponki chyba od 2 miesięcy. I ciągle mnie coś od nich odciaga. Ale najwyższa pora zrobic :)

Aneczka pisze...

Dziękuję bardzo za gratulacje i polecam odświeżenie pamięci o smaku oponek :) Też dawno nie jadłam dlatego sobie przypomniałam ich smak i wiecie co pyszne są ;P

An-na pisze...

I ja śpieszę z gratulacjami! Ponadto - też zaplanowałam oponki, z przepisu mojej Mamy, więc może jutro się pojawią.
Pozdrawiam
An-na

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails