Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

29 stycznia 2009

Pierś po kowalsku

Przepis w oryginale ma tytuł Schab po kowalsku, jednak ja te kotleciki zrobiłam z piersią z kurczaka. Szukałam jak zwykle na blogach pomysłów na pyszności i natknęłam się na rewelacyjny przepis na kotleciki na blogu Edysi79, który Ona znalazła na blogu Ireny i Andrzeja. Ten przepis jest rewelacyjny i wcale nie zajmuje dużo więcej czasu niż przygotowanie zwykłych nudnych kotletów.

Składniki dla dwojga:
pierś z kurczaka
1 jajko
bułka tarta
pół cebuli
szczypta curry (niestety nie miałam więc dałam paprykę)
3-4 łyżki startego sera żółtego
2 łyżeczki majonezu
2 łyżeczki ketchupu
sól i pieprz
olej do smażenia

Pierś z kurczaka kroimy na pół tworząc dwa cienki plastry, solimy, rozbijamy je cienko tłuczkiem, obtaczamy w jajku i bułce tartej i smażymy na złoto.
Cebule drobno szatkujemy i smażymy na oleju pozostałym po smażeniu kotletów, dodajemy sól, pieprz, curry i dusimy przez 3 minuty.
Smarujemy usmażone kotlety pastą z cebuli, smarujemy majonezem i ketchupem, posypujemy żółtym serem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 200oC na 5-6 minut aż rozpuści się ser.
Podajemy z ziemniaczkami i surówką pychota :)

Smacznego !

2 komentarze:

Anna pisze...

Extra danie :)

Aneczka pisze...

A jakie dobre mmmm... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails