Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

24 stycznia 2009

Pyszne bułeczki

Przepis znalazłam na Blogu Arabeski a Ona odnalazła go na Blogu Atiny bułeczki wyglądają niezwykle zachęcająco i postanowiłam, że na śniadanie to wspaniała propozycja. Mi ciasto wyszło dość sztywne, myślałam, że nic z tego nie wyjdzie a jednak udały się były bardzo mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz, kiedyś jeszcze ten przepis wypróbuję ale mam nadzieję, że ciasto wyjdzie wówczas bardziej mięciutkie, i będzie się lepiej formować :)

Składniki na ok. 12 bułeczek (mi wyszło 6 ale to wina sztywności ciasta):
3 szklanki mąki
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka cukru
40g drożdży
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka
1 łyżeczka soli
1/3 szklanki oleju
(1 jajko i odrobina mleka do posmarowania bułeczek)

Drożdże kruszymy do miseczki i dodajemy cukier, odstawiamy aż drożdże ruszą.
Wszystkie sypkie składniki łączymy ze sobą w misce, dodajemy wodę, mleko, olej i drożdże dokładnie wyrabiamy ciasto przez ok. 5 minut, odkładamy aby odpoczęło i ponownie wyrabiamy przez ok. 3 minuty. Następnie wkładamy do miski przykrywamy i wstawiamy do lodówki na całą noc aby wyrosło.
Następnego dnia dzielimy ciasto na 12 części i dowolnie formujemy bułeczki (przykład znajdziecie na blogu Arabeski). Po uformowaniu należy pozostawić bułeczki na 20 minut, następnie smarujemy z wierzchu bułeczki jajkiem roztrzepanym z odrobiną mleka, można je dodatkowo posypać sezamem, makiem, lub innymi nasionkami :)
Pieczemy bułeczki 20-25 minut w temperaturze 220oC

4 komentarze:

majana pisze...

Wyglądają slicznie! :)Swietnie zawinięte!:)

kasiaaaa24 pisze...

Ale pozawijane :) Lubię takie jasne wypieki, zawsze proszę o niewypieczone :) Śliczne

Aneczka pisze...

Cieszę się, że się podobają :) Też lubię jak pieczywko nie jest za bardzo spieczone zwłaszcza, że i tak jest bardzo smakowicie chrupiące :)

evenka pisze...

Najważniejsze , że smakowały , a wyglądają zachęcająco :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails