Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

28 lutego 2009

Ciasteczka z rodzynkami i słonecznikiem

Przepis znalazłam już dawno temu na blogu Evenki :) Robiłam je już kiedyś i dziś z racji małej ilości wolnego czasu i chęci zrobienia czegoś słodkiego upiekłam je znów. Ciasteczka tuż po upieczeniu są mięciutkie w środku z delikatną skorupką na zewnątrz, z czasem jednak twardnieją, ale to wcale nie jest ich minus, dzięki temu bowiem, nie łamią się podczas jedzenia ;)

Składniki na 10 dużych ciastek:
1 szklanka i 2 łyżki mąki
1/2 łyżeczki sody
1/2 łyżeczki soli (daję trochę mniej)
1/2 miękkiego masła
1/2 szklanki brązowego cukru
1/3 szklanki cukru białego
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
1 duże jajko
100g słonecznika
50g rodzynek

Wszystkie składniki na ciasto dokładnie ze sobą łączymy po czym na koniec dodajemy słonecznik i rodzynki i wyrabiamy ciasto do połączenia się składników, następnie z ciasta formujemy małe kuleczki które następnie delikatnie spłaszczamy i układamy na blaszce w 2 cm odstępach. Pieczemy w 200oC przez 9-11 minut.

Smacznego :)

3 komentarze:

majana pisze...

Muszą być pyszne takie ciasteczka !:) Wyglądają smaczniutko.

asieja pisze...

lubię takie chrupiące małe cuda:-)

kuchnia-Monsai pisze...

ojej, ciasteczka takie jak od ciasteczkowego potwora :) takie najlepsiejsze są!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails