Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

21 lutego 2009

Czkoladowa Pavlova


Od jakiegoś czasu zastanawiałam się nad tym przepisem wiele z Was już robiło to ciasto więc skoro zostało mi 6 białek po robieniu pączków, oraz nastał czekoladowy weekend postanowiłam spróbować Czekoladowej Pavlovej. Nie powiem, że nie budziło ono mojego lęku, ponieważ jedynie raz w życiu próbowałam kiedyś zrobić bezy, to było jeszcze w liceum i nie wyszły, od tamtego czasu bałam się ich... ale ku mojemu zaskoczeniu i wielkiej radości ciasto wyszło przepyszne :) Ta chrupiąca skórka i mięciutki środek urzekają smakiem i konsystencją a bita śmietana i owoce wyśmienicie łagodzą słodycz bezy :)

Składniki:
6 białek
300 g cukru
3 łyżki kakao
1 łyżeczka octu z czerwonego wina lub balsamicznego
1/2 tabliczki posiekanej czekolady
szczypta soli

Na wierzch:
500 ml śmietany kremówki (30-36% do deserów)
2-3 garści malin, jagód lub innych owoców
odrobina startej na tarce czekolady

Białka ubijamy na sztywno z dodatkiem szczypty soli. Następnie dodajemy po trochu cukier i dalej ubijamy, dodajemy kakao i posiekaną czekoladę i dokładnie łączymy składniki. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i formujemy na niej z masy bezowej koło o ok. 23cm średnicy. Wstawiamy blachę to piekarnika nagrzanego do 190oC i natychmiast obniżamy temperaturę do 150oC i pieczemy przez 1h i 15 min. Ciasto studzimy w uchylonym piekarniku.
Śmietanę ubijamy na sztywno i układamy na wystudzonym cieście, posypujemy je owocami oraz startą czekoladą.

Smacznego :)

6 komentarzy:

asieja pisze...

wygląda pyyysznie
i te owoce w środku zimy..
:-)

Anulka pisze...

owocki mrożone :) zawsze robię zapasy na zimę, żeby poczuć trochę lata w te śnieżne i zimne dni :)

olalala pisze...

Mmm... Pawlova :)... Jest pyszna! A widząc to "lejące się" wnętrze też się rozpływam... Mniam :)!

majana pisze...

Wygląda pysznie! Robiłam białą Pavlovą, czekoladowa jeszcze przede mną :) Może kiedyś się skuszę:)
Pozdrawiam!

Bea pisze...

Wyglada smakowicie! dziekuje za udzial we wspolnym kucharzeniu :)

Pinos pisze...

Pawłowe są super... zwłaszcza jak się ma problem z utylizacja białek ;o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails