Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

06 lutego 2009

Kanelbullare


Kanelbullare, czyli cynamonowe babeczki są przepisem z kuchni Skandynawskiej, niektórzy twierdzą, że norweskie inni że szwedzkie, ale tak na prawdę kuchnia duńska, norweska i szwedzka niewiele się od siebie różnią.
Babeczki są mini wersją bułeczek, są pyszne mięciutkie i cudnie cynamonowe...


Składniki na 20 babeczek:
475 g mąki
75 g roztopionego masła
25 g drożdży
50 g cukru + 2 łyżki do drożdży
250 ml mleka
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki cukru trzcinowego do pospania
2 łyżeczki cynamonu
25 g masła do posmarowania ciasta
rodzynki

Drożdże posypujemy cukrem i zalewamy połową ciepłego mleka, odstawiamy aż wyrosną. Masło rozpuszczamy w rondelku i odstawiamy do ostygnięcia. Mąkę, sól i cukier wsypujemy do miski, dodajemy masło, mleko i drożdże, wyrabiamy ciasto przez ok. 5 minut, ciasto ma być gładkie, elastyczne. Przykrywamy ciasto ściereczką i odstawiamy je w ciepłe miejsce na 30 minut żeby wyrosło.
Po tym czasie dzielimy ciasto na połowę, wałkujemy je aby uzyskać kształt prostokąta, smarujemy wierzch masłem, posypujemy cukrem, cynamonem i rodzynkami, zwijamy ciasto wzdłuż dłuższego brzegu i kroimy na 3 cm paseczki. Poszczególne kawałki umieszczamy w foremce do pieczenia babeczek lub na blaszce,
smarujemy roztrzepanym jajkiem posypujemy cukrem i pieczemy w 230oC przez 8-10 minut.
Smacznego :)

3 komentarze:

majana pisze...

Wyglądają przepysznie! :) Ja robiłam norweskie bułeczki cynamonowe kiedys. Byly cudownie smaczne, pachnące moim ulubionym cynamonem :) Twoje mi je własnie przypominają :)

olalala pisze...

Ciekawa propozycja :)! Wyglądają apetycznie i takie też muszą być, skoro są z cynamonem ;). Podobają mi się tak fikuśnie pozwijane bułeczki :)...

Notme pisze...

Fajne różyczki, z cynamonem nie robiłam jeszcze, a bardzo lubię ciasto drożdżowe. :) Robię z dżemikiem, ale zawsze różyczki są łączone. :)

Pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails