Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

05 lutego 2009

Palacinky


Kolejna propozycja kuchni Czeskiej, przepis pochodzi z bloga Strega Gotuje, jak dla mnie może być, jak dla mojego Ukochanego to... cóż to nie to...

Składniki na ciasto:
200 g mąki
2 jajka
2 łyżki cukru pudru
1 szklanka mleka
1 szklanka wody mineralnej gazowanej
szczypta soli
2 łyzeki oleju + ok 4 łyżek do smażenia
Na masę:
100 gram śmietany (dałam kremówkę)
2 łyżki cukru
2 łyzki rumu
50 gram rodzynek
skórka z cytryny drobno posiekana
100 gram orzechów włoskich, drobno posiekanych
Na sos:
100 gram czekolady (u mnie 85% - stąd ciemny kolor sosu)
2 szklanki mleka
ok. 1/2 szkl cukru (dałam ok. 4 łyżek)
miąższ z laski wanilii
2 łyzki kakao
1 łyzka mąki
2 łyzki rumu
1 żółtko

Ciasto: Składniki na ciasto mieszamy na gładką masę i odstawiamy na czas przygotowania masy i sosu.
Masa: Śmietanę wlewamy do garnuszka i gotujemy z cukrem, dodajemy orzechy, rodzynki, rum i skórkę z cytryny, mieszamy ciągle gotując aż masa zgęstnieje.
Sos: czekoladę roztapiamy na parze (ja to robię w garnuszku bezpośrednio na płycie na najmniejszej grzałce ustawionej na połówkę) gdy się roztopi dodajemy mleko, cukier, kakao, wanilię, mąkę i mieszamy gotując aż zgęstnieje, następnie zdejmujemy z ognia dodajemy żółtko i rum i dokładnie mieszamy.

Następnie ciasto smażymy na lekko natłuszczonej patelni rumieniąc z obu stron, smarujemy je masą, składamy w trójkącik i polewamy sosem...

Smacznego :)

4 komentarze:

majana pisze...

A ja mam dziś naleśnikowy dzien:) Może zrobię własnie takie ? Wyglądaja pysznie!:)

Notme pisze...

Dawno nie jadłam naleśników, a chodzą za mną, oj chodzą. :)

Pozdrawiam!

Anulka pisze...

Te naleśniczki są bardzo słodkie więc na 100% spodobają się dzieciom i oczywiście miłośnikom czekolady i orzechów :)

Pinos pisze...

Ależ one kusząco wyglądają...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails