Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

08 lutego 2009

Papmuchy

Pyszne kluseczki na parze :) Większość robi w formie słodkiej ja wolałam słone, dzięki czemu posłużyły mi do obiadu zamiast ziemniaczków, a jednocześnie można zjeść jeszcze na kolację z dżemem zamiast zwykłej kajzerki :)

Składniki:
25 g drożdży
500 g mąki
250 ml ciepłego mleka
2,5 łyżeczki roztopionego masła
2 jajka
0,5 łyżeczki cukru
1-1,5 łyżeczki soli

Drożdże rozprowadzamy w połowie mleka z dodatkiem cukru i łyżeczki mąki odstawiamy aż ruszą. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy rozpuszczone i przestudzone masło, mleko, jajka, sól oraz drożdże. Wyrabiamy ciasto, powinno odchodzić od miski. Pozostawiamy je na jakieś 30 minut do wyrośnięcia. Robimy z ciasta kulki, które odkładamy na ściereczkę, żeby troszkę odpoczęły.
Następnie przygotowujemy garnek do gotowania na parze, można również zastosować inne rozwiązanie:
napełniamy do 1/3 zwykły garnek wodą przykrywamy go ściereczką, którą następnie przewiązujemy wokół garnka sznurkiem lub gumką, gdy ścierka wystaje poza garnek zaginamy ją do środka, aby się nie przypaliła na palniku gazowym. Doprowadzamy wodę w garnku do wrzenia, na ściereczkę kładziemy 3-4 kulki i przykrywamy pokrywką, tak aby pampuchy nie dotykały pokrywki, ponieważ jeszcze urosną, następnie parujemy je przez 5-7 minut zależnie od wielkości kulek. Po tym czasie ostrożnie wyjmujemy pampuchy tak aby się nie poparzyć i na ściereczce układamy następne.
Można je jeść zamiast ziemniaków, lub zamiast zwykłych bułek...
Smacznego :)

3 komentarze:

majana pisze...

O, mama je robiła ostatnio dla mojego synka :)) Pamiętam je z dziecinstwa, kiedy robiła je moja babcia. Jedliśmy ze śmietaną i cukrem. Mniam:) Nazywalismy je tak jak babcia - parowańce :)

ugotujmy pisze...

uwielbiam te puchate pampuchy :-)

tycjanowa pisze...

wspaniałe... zwłaszcza latem z sosikiem malinowym :) mniam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails