Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

20 lutego 2009

Pieczone pączki


Kolejny przepis z okazji Tłustego Czwartku to pieczone pączuszki, to trochę bardziej dietetyczna wersja jednak mi nie smakowały... może dlatego, że nie chciałam dodatkowo moczyć w maśle i cukrze z cynamonem aby były bardziej dietetyczne... Wyszły takie zwykłe drożdżowe bułeczki w formie oponek.

Składniki:
160 ml ciepłego mleka
70 g cukru
7 g suszonych drożdży
50 g masła
500 g mąki
pół łyżeczki soli
1 jajko
około 50-60 g rozpuszczonego masła
szklanka drobnego cukru
2 łyżeczki cynamonu

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku i odstawić aby ruszyły. Masło roztopić. Mąkę wyieszać w misce z solą, cukrem i jajkiem, dodać drożdże i wyrobić ciasto, na koniec dodać masło i ponownie wyrabiać do połączenia się składników. Ciasto odstawić do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość ok 1-1,5 cm i wykrajać szklanką większe koła a w nich dziurki kieliszkiem. Pozostawiamy je aby się napuszyły przez ok. 1 godzinę, następnie pieczemy przez 8-10 minut w temperaturze 190oC.

W międzyczasie roztopić pozostałe masło, cukier wymieszać z cynamonem. Po upieczeniu pączuszki przestudzić a następnie maczać w maśle a następnie w cukrze z cynamonem.

2 komentarze:

evenka pisze...

Też kiedyś robiłam podobne i... nawet nie zdecydowałam się wstawiać przepisu , bo zupełnie nie przypadły mi do gustu. M-żonek natomiast powiedział , że gdyby nie ten cukier to byłyby z nich świetne bułeczki śniadaniowe ;-)

Olciaky pisze...

Takie pączuszki mam zamiar zrobić na ostatki.Jestem ich wielce ciekawa:)
Pozdrówka
Ps: zapraszam serdecznie- www.waniliowachmurka.blox.pl

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails