Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

08 lutego 2009

Szynka w cieście


To kolejny przepis z okazji festiwalu kuchni skandynawskiej. Przepis znalazłam na portalu Ugotuj.pl podany został on przez Szefa Kuchni Ikei, spodobał mi się od razu :) oj ja to mam nosa do przepisów :) Mięsko wyszło bardzo aromatyczne, pyszne, tylko te ciasto trochę słodkie, a ja mięso ze słodkim nie bardzo lubię łączyć, natomiast mój ukochany stwierdził, że bardzo dobre a to się dla mnie liczy najbardziej :)

Składniki:
szynka surowa wieprzowa 1,5kg (ja miałam mniejszą)
Do marynowania:
marchewka
pietruszka
seler
por
cebula
oliwa
Do ciasta:
4 jajka
2 łyżki miodu
2 łyżki musztardy
bułka tarta

Warzywa myjemy, obieramy i ucieramy na tarce (polecam poszatkowanie w robocie kuchennym, bo cebula tarta na tarce daje niezły wycisk) następnie dodajemy tyle oliwy aby uzyskać gęstą masę. Nacieramy nią mięso, wkładamy do naczynia, przykrywamy, wkładamy do lodówki na 48 godzin.
Następnego dnia w misce mieszamy jajka, miód i musztardę, następnie dodajemy tyle bułki tartej aż uzyskamy ciasto o konsystencji miękkiego masła (należy dodawać bułkę po trochu, bo z czasem pęcznieje i należy uważać aby ciasto nie było zbyt gęste).
Mięso wyjmujemy z lodówki, usuwamy warzywa, solimy, wykładamy na blaszkę i pieczemy przez 1,5 godziny w temperaturze 140oC.
Na 15 minut przed końcem wyjmujemy szynkę i obtaczamy ją w cieście (aby wygładzić powierzchnię można delikatnie zwilżyć palce wodą), następnie wstawiamy do piekarnika jeszcze na 15 minut podwyższając jednocześnie temperaturę do 190oC.
Można podawać z ziemniaczkami lub np. pampuchami :)

Smacznego :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails