Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

15 lutego 2009

Tortilla z kurczakiem

Kolejny wspaniały przepis na przygotowanie szybkiego i zarazem smacznego obiadu. Przepis znalazłam na blogu Passionfruit. Uwielbiam takie domowe fast foody głównie dlatego, że przeważnie mam w domu wszystko co potrzebne, nie muszę stać w kolejach w KFC lub Mc i co oczywiste wiem co jem :)
Składniki:
1 szklanka wody
2 i 1/2 szklanki mąki pszennej
1 łyżka oleju
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sól i proszek do pieczenia. Do ciepłej wody dodajemy łyżkę oleju i przelewamy do mąki. Wyrabiamy gładkie ciasto, które następnie dzielimy na 4-6 części i wałkujemy cienko aby uzyskały kształt zbliżony do okręgu. Smażymy je chwilę na suchej patelni lekko rumieniąc aby pozostała elastyczna, zbyt spieczona staje się krucha.

Składniki na marynatę:
łyżka przyprawy do gyrosa
1/2 łyżeczki papryki
1/2 łyżeczki pieprzu
1 kosteczka smaku czosnkowa (lub jeden ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę)
1 łyżeczka sosu sojowego
2 łyżki oleju
1/2 łyżeczki tymianku
1/2 łyżeczki bazylii

Składniki na marynatę dokładnie ze sobą łączymy w misce. Mięso kroimy w drobną kostkę i obtaczamy w marynacie, następnie marynujemy przez min. 30minut. Po upływie tego czasu mięso smażymy na niewielkiej ilości oleju.

Warzywa:
kapusta pekińska posiekana
pomidor pokrojony w półplasterki
papryka pokrojona w kosteczkę
cebula pokrojona w piórka

Składniki na sos czosnkowy:
3 łyżki majonezu
3 łyżki jogurtu naturalnego
1-2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
pieprz do smaku

Składniki na sos dokładnie mieszamy w miseczce :)

Składniki na ulubiony sos mojego Misia:
majonez
ketchup

Do miski nakładamy łyżkę majonezu i wyciskamy spory kleks ketchupu wszystko dokładnie mieszamy.

Na usmażoną tortillę nakładamy warstwę z warzyw, polewamy ją sosem, nakładamy mięsko i zwijamy tortillę.

Smacznego :)

9 komentarzy:

ugotujmy pisze...

pyszności :-)

Notme pisze...

Zjadłabym chętnie, ale w wersji bezmięsnej. :))

Pozdrawiam!

aga-aa pisze...

Notme to tak ja zwykle biorę: kebaba bez mięsa ;)

ja się właśnie czaję na te tortille od jakiegoś czasu

Anulka pisze...

Nie ma się co czaić tylko trzeba działać :) To naprawdę chwilka roboty :)

Anonimowy pisze...

Dzisiaj na obiad zrobiłam tortillę wg Twojego przepisu i była bardzo dobra :D Wszystkim domownikom smakowała ;) Dzięki za super przepis :* Pozdrawiam

Anulka pisze...

Dziękuję bardzo za te słowa :) Bardzo się cieszę, że smakowało i polecam się na przyszłość, może jeszcze coś będzie Wam smakowało :)

Mi pisze...

Anulko, przepięknie wyglądają Twoje tortille! Miło mi, że do mnie zajrzałaś :)
Pozdrawiam,
Mi z Passionfruit

Agaa pisze...

bardzo dobry przepis na szybkie wykonanie tortilli w domku, wczoraj robilam je na obiad. zaczerpnelam Twoj przepis na marynate i sosy i wyszly super. bardzo smacznie i szybko , polecam wszystkim:)

Anonimowy pisze...

przepyszne jedzonko!!! rewelacyjny przepis! dodałam tylko korniszonki i kukurydzę i również wyszło wyśmienite:) dzięki za przepis!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails