Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

29 marca 2009

Blok

Blok to smak mojego dzieciństwa, ściśle kojarzy mi się z Olsztynem i wakacjami u mojej Świętej Pamięci babci Wandzi, mamy mojej Mamy :) Ona zawsze rozpieszczała nas tym co najlepsze, więc albo jedliśmy blok czekoladowy, albo chałwę, albo lody pistacjowe z najlepszej lodziarni w dzielnicy która mieściła się za drogą tuż nad jeziorem Krzywym... Lub też wcinaliśmy marmoladę prosto z garnka, agrest prosto z krzaka a czereśnie z drzewa sąsiadów :P A temu wszystkiemu towarzyszyły zawsze babcine opowieści z czasów wojny, które bardzo z bratem lubiliśmy... Z nostalgią wracam do tamtych czasów i żałuję, że minęły, ale czas płynie i być może, już za parę lat o ja będę taką babcią i mam nadzieję, że będę swoim wnukom mogła stworzyć choć namiastkę, tamtej miłości, ciepła i przyjemności smaku :) Dlatego też staram się nauczyć takich przepisów jak ten... znalazłam go już dawno temu na blogu Evenki, jednak zwlekałam, bo jakoś wydawało mi się zrobienie go czymś problemowym, co było wielkim błędem... czas przygotowania, to jak u mnie ok. 30 minut...

Składniki:
250g masła
1 szklanka cukru
2 łyżki kakao
1/4 szklanki wody
250g mleka w proszku
3-4 opakowania herbatników
2 garści orzechów laskowych

Masło, cukier, kakao i wodę umieszczamy razem w garnku, doprowadzamy do wżenia i gotujmy przez kilka minut. Następnie zdejmujemy garnek z ognia i dodajemy powoli mleko w proszku i dokładnie mieszamy aby nie powstały grudki... moim sposobem na uniknięcie grudek jest przesiewanie mleka przez drobne sitko i miksowanie masy (bo ta jest po pewnym czasie dość gęsta i ręce bolą jak miesza się ręcznie :). Następnie dodajemy do masy pokruszone (nie za drobno) herbatniki i dowolne bakalie. Blaszkę keksówkę można wyłożyć folią spożywczą, aby łatwiej można było później wyjąć blok i umieszczamy w blaszce całą zawartość miski, wstawiamy na ok. 2 godziny do lodówki aby masa stwardniała :)

Smacznego :)

3 komentarze:

kuchareczka58 pisze...

O :)...jak ja dawno nie jadłam takiego bloku, to mój przysmak dzieciństwa :)

asiejka ♥ pisze...

to i mój smak dzieciństwa
uwielbiam taki prawdziwy blok!
a już tyle lat go nie jadłam..

majana pisze...

Super! Jeszcze sama nie robiłam, a również kojarzy mi się z dziecinstwem :)
Mniam!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails