Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

23 marca 2009

Jajko sadzone w filiżance

Od kiedy mam w swojej kuchni możliwość gotowania na parze, nie przepuszczam, żadnej okazji aby z tym sposobem gotowania eksperymentować :) Tym razem padło na jajeczko sadzone... a co jakby zrobić je bez smażenia na oleju, ale też nie było takie normalne??? Pomysł przyszedł razem z filiżanką walentynkową od mojego Ukochanego :) Połączyłam więc te dwie rzeczy i wyszło jajko sadzone na parze w filiżance :)

Składniki:
jajko
filiżanka
garnek do gotowania na parze

Jajeczko wbijamy do filiżanki (lub na spodek będzie wówczas bardziej rozlane) i wstawiamy do garnka przykrywamy pokrywką i parujemy przez ok. 5-10 minut, aż się zetnie. Po tym czasie należy jajeczko delikatnie naruszyć na około filiżanki i delikatnie wyjąć na talerzyk :)
Ja robię sobie takie jajeczko razem z fasolką szparagową, pycha.

Smacznego:)

5 komentarzy:

aga-aa pisze...

fajnie, gdyby krócej trzymać w garnku to prawie jak jajko w koszulce :)

olacruz pisze...

Jajko wygląda kosmicznie :) Świetny pomysł dla niejadków.

Pinos pisze...

Prawdziwe UFO ;o)

asiejka ♥ pisze...

bardzo pomysłowe o jajo :-)

Anulka pisze...

Dziękuję za miłe komentarze :) Takie jajko jadłam już któryś raz z kolei i zawsze mi się podoba jak ono nietypowo wygląda :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails