Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

01 marca 2009

Makaron ze szpinakiem i czosnkiem

Z okazji wspólnego gotowania w Kuchni Panny Marple przygotowałam przepis z książki Elizabeth Gilbert pt. Jedz, Módl się, Kochaj.
"Pierwszy posiłek, jaki zjadłam w Rzymie, był całkiem skromny. Makaron domowej roboty (spaghetti carbonara) ze szpinakiem i czosnkiem."

Miałam zamiar przygotować jeszcze kilka przepisów z tej książki m.in. ptysie, jednak nie tyle brak czasu mi w tym przeszkadza, co brak osób które mogły by je zjeść, a ja jestem na diecie i szkoda aby się zmarnowały.

Składniki:
250g makaronu spaghetti
225g szpinaku
200ml śmietany 18%
100g masła
3 ząbki czosnku
sól i pieprz do smaku

Makaron gotujemy w osolonej wodzie aż będzie al dente (ja zawsze sprawdzam próbując jedną nitkę). Masło roztapiamy w garnuszku dodajemy czosnek i szpinak i dusimy, aż liście będą bardzo miękkie lub mrożony się rozpuści po tym czasie jeszcze chwilkę dusimy i dodajemy śmietanę, następnie ponownie dusimy pod przykryciem.
Makaron nakładamy na talerze i polewamy sosem ze szpinaku.

Buon appetito :)

8 komentarzy:

Pinos pisze...

Anulko, dziękuję za udział :). Część "włoska" tej książki jest bardzo apetyczna...

Anonimowy pisze...

Śmietana 18% się warzy... i wychodzi gówno, a nie sos. Do carbonary należy używać min. 22%, wtedy jest delikatna, lejąca się + pół łyżki masła. Ehhhh kuchareczki z bożej łaski :/

Anulka pisze...

Anonimie, to ty chyba kucharz z bożej łaski skoro śmietana Ci się warzy... u mnie wyszło bardzo smaczne a takie komentarze to zachowaj dla siebie bo są co najmniej nie na miejscu, skoro nie potrafisz się nawet podpisać!

Anonimowy pisze...

wygląda jak pomyje!!! nie polecam

Anonimowy pisze...

naprawde dzieki za ten przepis... urozmaicam to tylko dodaniem sera greckiego feta i poprostu rozplywa sie w ustach... robilem to juz wiele razy zarowno z 18% smietana jak i z 22% i obie sa wysmienite.

Anonimowy pisze...

Bardzo lubię tą wersję szpinaku. Ja często do takiego sosu dodaje parmezan i sporo pieprzu czarnego - sos jest wtedy bardziej wyrazisty. Ogólnie szybki sposób na smaczne danie :)

Anonimowy pisze...

pyszne to jest, dzisiaj jadłam ;D Polecam

Anonimowy pisze...

Ja dodaję jeszcze serek topiony. Smak według gustu. Pyszne... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails