Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

27 marca 2009

Rogaliki z dżemem

Nie bardzo wiedziałam, jak zatytułować ten przepis ponieważ, z oryginalnego przepisu pozostało niewiele... co wynikło z braku dostatecznej ilości mąki i lenistwa, bo nie chciało mi się iść do sklepu :) Martwiłam się, że z rogalików, może nic nie wyjść, ale jest wręcz przeciwnie, więc postanowiłam podzielić się tym moim autorskim pomysłem :) I choć rogaliki powinny być jak na drożdżowe przystało mięciutkie, są bardziej jak kruche i bardzo delikatne, nie za słodkie i o to chodzi ;)

Składniki:
450g mąki pszennej
50g mąki kukurydzianej
ok. 100g kaszy mannej
2 jajka
1 szklanka śmietany
50g drożdży (ja dałam 2 opakowania suszonych po 7g)
250g masła
4 łyżki cukru
1 szczypta soli
powidła

Jajka, masło pokrojone w kosteczkę, drożdże, śmietanę, sól i cukier ucieramy razem, następnie przesiewamy do masy mąkę i wyrabiamy, następnie w razie potrzeby dodajemy po trochu kaszę manną, tak aby ciasto odchodziło od miski.

Ciasto należy na chwilkę odłożyć, aby kasza manna nasiąkła. Następnie dzielimy je na 2 i każdy kawałek wałkujemy na kształt koła lub prostokąta i wykrawamy trójkąty. Na krótszym brzegu układamy łyżeczką powidła i ciasno zwijamy w kierunku wierzchołka, dokładnie zlepiając ciasto aby nadzienie nie wypłynęło podczas pieczenia.
Gotowe rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 190-200oC.
Po wyjęciu można polukrować...
Przed podaniem muszą trochę ostygnąć, aby się nie poparzyć gorącym nadzieniem :)
Smacznego :)

1 komentarz:

olalala pisze...

Uwielbiam rogale :). A z takim nadzieniem szczególnie :).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails