Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

15 marca 2009

Ucierane ciasto z jagodami i słonecznikiem

Dziś naszła mnie ochota na coś słodkiego, a muffinki mnie już znudziły. Ten przepis już kiedyś przedstawiałam, ale w połączeniu chyba ze śliwkami, albo jabłkami. To najwspanialszy przepis na ciasto z owocami, jest pyszne, słodziutkie i super wilgotne w środku.

Składniki:
2 jajka
1 żółtko
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy - 16g
1/2 kostki masła (125 g)
3/4 szklanki mleka
1,5 szklanki mąki
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki kaszy manny
1 łyżka octu (najlepiej owocowego)

dodatkowo: dowolne owoce :)

Masło ucieramy na puszystą masę z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie dodajemy jajka i żółtko ciągle ucierając. Następnie dodajemy przesianą mąkę pszenną połączoną z mąką ziemniaczaną. Dalej ciągle ucierając dodajemy mleko, kaszę manną, proszek do pieczenia i ocet.

Ciasto przelewamy do tortownicy o średnicy 26cm, wcześniej wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównujemy powierzchnię. Posypujemy je owocami.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180oC i pieczemy przez 40 minut do tzw. suchego patyczka.

Smacznego :)

5 komentarzy:

reve82 pisze...

jakież ono jest puchate:) super wypiek..

Anulka pisze...

dziękuję :)

asieja pisze...

jagody!
moje ukochane jagody
piękne ciasto

majana pisze...

Piekne, wilgotne, lubię takie :))

Notme pisze...

Ale mam na kawałeczek chęć. ;))

Pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails