Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

19 kwietnia 2009

Bułeczki czosnkowe z ziołami i serową skórką

Dziś mamy światowy dzień czosnku... Początkowo planowałam z tej okazji zrobić pieczywo czosnkowe, takie zwykłe bułeczki posmarowane masełkiem czosnkowym i zapieczone w piekarniku do chrupkości... Jednak stwierdziłam, że to takie nudne i powszechnie znane. Poszperałam więc troszkę i znalazłam przepis u iis111 również na pieczywko, ale samemu pieczone i od razu z czosnkiem :) Zmodyfikowałam więc troszkę przepis i wyszły pyszne bułeczki czosnkowe z ziołami i chrupiącą serową skórką :) Myślę, że to przepis godny światowego dnia czosnku :)

Składniki na 7 dużych bułeczek:
12 ząbków czosnku (tak właśnie 12 wychodzi tak coś koło całej główki :)
350 ml mleka

450g mąki pszennej

łyżeczka soli
łyżka majeranku

łyżeczka miodu

2 łyżki oleju

1 opakowanie suszonych drożdży (7g)

roztrzepane jajko

szczypta pieprzu

zioła, u mnie:
świeża posiekana bazylia 1 łyżeczka,
rozmaryn 1 łyżeczka,
tymianek 1 łyżeczka.


Wszystkie ząbki czosnku przeciskamy przez praskę do mleka i zagotowujemy, następnie zmniejszamy ogień i gotujemy przez następne 15 minut. Odstawiamy i czekamy, aż się schłodzi do temperatury pokojowej.

Do dużej miski przesiewamy mąkę, dodajemy pozostałe suche składniki oprócz drożdży. Gdy mleko przestygnie dodajemy do niego, jajko, olej, miód i intensywnie mieszamy, aż uzyskamy jednolitą masę na koniec dodajemy drożdże i jeszcze raz mieszamy. Płynne składniki łączymy z suchymi i wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto, gdy klei się do rąk można podsypać mąką. Wkładamy do miski wysmarowanej olejem, przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę do wyrośnięcia.
Po tym czasie wyjmujemy ciasto na blat, chwilę wyrabiamy i formujemy bułeczki, układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy mlekiem i odstawiamy na kolejne 30 minut do wyrośnięcia.
Przed włożeniem do piekarnika bułeczki smarujemy roztrzepanym jajkiem i na każdej kładziemy po kawałeczku żółtego sera. Piekarnik nagrzewamy do 200oC i pieczemy przez 20-25 minut.
Smacznego :)

1 komentarz:

majana pisze...

Cudowne! :) Też robiłam buleczki czosnkowe :) MNiam:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails