Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

30 kwietnia 2009

Chleb Toskański

W tym tygodniu po raz pierwszy przyłączyłam się do Weekendowej Piekarni, niestety wiele czynników przeszkadzających pozwoliło mi dopiero dziś zasiąść do uzupełnienia wpisów. Przepis w zeszłym tygodniu przedstawiła nam .
Chlebek Toskański jest bardzo prostym w wykonaniu chlebkiem choć zajmuje troszkę czasu, ponieważ pasta musi poleżeć, w wyniku braku soli chlebek jest lekko słodkawy, dla mnie było OK ale niektórym może to przeszkadzać.

Składniki na pastę:
256g mąki pszennej chlebowej
398 ml wrzątku

W misce mieszać wodę z mąką do uzyskania gładkiej masy. Następnie ją studzimy i gdy osiągnie temperaturę pokojową przykrywamy folią i wstawiamy na 12 godzin.

Składniki na ciasto:
341 g mąki
114 ml wody
8 g drożdży instant
2 łyżki oliwy
cała pasta którą wcześniej przygotowaliśmy

W misce do miksera umieścić wszystkie składniki i wyrobić na gładką masę ok. 10 minut. Przekładamy ciasto do lekko naoliwionej miski i odstawiamy na 2 godziny przy czym po 1 godzinie składamy ciasto. Po tym czasie wykładamy ciasto na omączony blat i dzielimy ciasto na 2 części, z każdej formujemy kulę i pozostawiamy na 15 minut. Następnie z każdej kulki kształtujemy wydłużony kształt, przekładamy na blaszkę i pozostawiamy w ciepłym miejscu pod przykryciem przez 1 godzinę. W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 250oC i wstawiamy do środka naczynie z wodą. Tuż przed pieczeniem chleb nacinamy ukośnie i oprószamy mąką. Zaraz po włożeniu chlebka temperaturę obniżamy do 230oC. Przez pierwsze 10 minut chlebek pieczemy w parze a kolejne 20-25 minut bez niej. Chlebek studzimy przez 5 minut w wyłączonym i uchylonym piekarniku, następnie na kratce.

Smacznego :)

5 komentarzy:

majana pisze...

Anulko Twój chlebek wygląda pięknie:) Cudowne nacięcia zrobiłaś:)
Mnie on bardzo smakuje, jestem zdecydowaną zwolenniczką takieog smaku:)

Tilianara pisze...

Anulko, piękne chlebki :) tak ładnie wyrośnięte i ślicznie nacięte :) Gratuluję i cieszę się, że piekłaś z nami :)

Anulka pisze...

Tilianara ja również bardzo dziękuję za wspólne pieczenie i przede wszystkim za taki super przepis :)

reve82 pisze...

Ania te twoje dwa bochenki wyszły ci prześlicznie..

Notme pisze...

Piękny chlebuś!

Pozdrawiam!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails