Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 kwietnia 2009

Ciasto maślankowe z wiśniami

W oryginale ciasto to nazywa się jogurtowe, ale ja użyłam maślankę więc zmieniłam nieznacznie nazwę. Przepis znalazłam na stronie Majanki, która zasięgnęła przepis od Nougatine. Ciasto jest bradzo proste w przygotowaniu i smaczne, a kruszonka tworzy chrupiącą skorupkę.

Składniki:
340g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 duże jajka
80g cukru
1/2 szklanki oleju
300ml maślanki
owoce- u mnie wiśnie z kompotu (oczywiście bez pestek)

Kruszonka:
50g miękkiego masła
10 łyżek mąki
4 łyżki cukru drobnego
8g cukru waniliowego

Wszystkie składniki na ciasto poza owocami, wsypujemy do miksera i wyrabiamy ciasto, następnie przelewamy je do tortownicy. Na wierzchu ciasta układamy owoce. Posypujemy kruszonką (masło ucieramy palcami z mąką i cukrami). Nagrzewamy piekarnik do 170-180oC i pieczemy ciasto przez 50-60 minut.
Smacznego :)

2 komentarze:

majana pisze...

O , zrobiłaś to pyszne ciacho! :) Pamiętam,ze moje wyszło takie zakalcowe, ale to nic - było pyszne, a ja lubię zakalec hi hi ;))
Twoje wygląda super pysznie!:))
Pozdrawiam.

Casia pisze...

Widziałam to ciasto już na kilku blogach i zawsze do niego wzdychałam :) Wydaje się tak proste, przyjemne do robienia i do tego pyszne i delikatniusie :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails