Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

19 kwietnia 2009

Jabłka gotowane z cynamonem

Dzisiejszy podwieczorek przebiegł pod znakiem jabłka :) Zrobiłam bowiem jabłuszka gotowane z cynamonem :) Deserek wyszedł bardzo słodziutki, lekko kwaskowaty i co najważniejsze wyśmienity :))))

Składniki dla 1 osoby:
1 jabłko średnie ok 150g
3 łyżeczki cukru trzcinowego
1 łyżka soku z cytryny
2-3 łyżki wody
1/4 łyżeczki cynamonu lub więcej jak ktoś bardzo lubi :)

W garnuszku mieszamy sok z cytryny, wodę, cukier i cynamon, doprowadzamy do wrzenia. Jabłuszka obieramy, usuwamy gniazdo nasienne i kroimy w kosteczkę, następnie wrzucamy je do wrzącego syropu i gotujemy przez 5-7 minut aż jabłuszka będą miękkie ale się nie rozpadną. Woda powinna odparować. Podawać na ciepło.
Jabłka można jeść same, lub podsypać na spód miseczki pokruszone herbatniki, przykryć je jabłuszkiem i udekorować bitą śmietaną lub gałką lodów :) Pierwsza wersja jest bardziej dietetyczna i taką też ja wybrałam :)
Smacznego :)

5 komentarzy:

asiejka pisze...

ale mi narobiłaś ochoty!
lubię jabłka bardzo
a już tym bardziej takie na ciepło,
z cynamonem

la falena bianca pisze...

prosty deser... a tyle radości! uwielbiam jabłka z cynamonem, no kocham po prostu

Nette7 pisze...

Ja też uwielbiam tak przygotowane jabłuszka! :) I szczerze mówiąc (pisząc? ;)), wybrałabym tą drugą, "nieco" bardziej kaloryczną wersję,- jak przyjemność, to po całej linii ;)...

Anulka pisze...

Ja niestety jestem na diecie więc mi za bardzo ta wersja bardziej kaloryczna nie pasuje do menu ;) Ale tym wszystkim którzy nie mają problemów z wagą jak najbardziej polecam :)

majana pisze...

Uwielbiam jabłuszka z cynamonem!:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails