Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

30 kwietnia 2009

Kokosowe ciasteczka

Po wielu dniach poszukiwań w sklepach tajemniczego składnika odnalazłam go i byłam w stanie upiec te wspaniałe, delikatne, kruche, rozpływające się w ustach ciasteczka, których spróbowałam u mamy mojego T. w te święta Wielkanocne i mnie zauroczyły ;)))))))

Składniki na bardzo dużo ciasteczek, połowę zamroziłam:
500 g mąki pszennej
200 g wiórków kokosowych
1 margaryna
100 g cukru pudru
1/2 szklanki śmietany kwaśnej np. 18% (125 ml)
1 łyżeczka amoniaku
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 surowe żółtka (w oryginale 3 były ugotowane na twardo i przetarte na tarce jednak po zrobieniu z surowymi stwierdziłam, że to nie robi różnicy)

Cukier gruby na wierzch ciastek (np. trzcinowy)

Wszystkie składniki umieścić w misce i wyrobić mikserem na gładkie ciasto. Oddzielać po kawałku i rozwałkować na blacie posypanym mąką bardzo cienko, im ciasto cieńsze tym lepsze i bardziej kruche są ciasteczka. Najlepiej aby ciasto osiągnęło grubość ok. 2 mm. Następnie wykrawamy szklanką kółka, każde z nich wkładamy do miseczki z brązowym cukrem stroną która wcześniej przywierała do blatu, lekko przyciskamy i układamy ciastka ciasno na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia stroną obtoczoną w cukrze do góry. Piekarnik nagrzewamy do 180oC i pieczemy przez ok. 10 minut, aż się zarumienią.

Smacznego :)

1 komentarz:

majana pisze...

Cudne! Lubię kokosowe ciacha!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails