Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

08 kwietnia 2009

Leniwe pierogi

Ostatnio chodzą za mną same smaki dzieciństwa... ale cóż to dobrze, ponieważ to były same smakołyki :) Dziś przyszedł czas na leniwe pierogi... nie wiem czemu ale zawsze wydawały mi się one bardzo skomplikowane, a tu takie zaskoczenie. No cóż jeszcze rok temu każda potrawa była dla mnie czymś skomplikowanym w przyrządzaniu :) Leniwce wyszły smakowite, choć dodałam z pewnością dużo mąki, ale nie lubię jak mi się coś do rąk strasznie klei...

Składniki na 3 osoby:
800g twarogu półtłustego
4 jajka
2 szklanki mąki (dałam ze 3) + mąka do podsypania
32g cukru waniliowego
szczypta soli
(jeśli będą jedzone na słodko polecam dodanie jeszcze 2-3 łyżek zwykłego cukru)

Twaróg miksujemy z żółtkami, cukrem waniliowym i mąką. Białka ubijamy na sztywno z solą i dodajemy do masy twarogowej, dokładnie łączymy. Ciasto wyjmujemy na blat wysypany mąką, dzielimy na 3-4 części i robimy wałeczki, lekko je spłaszczamy i wykrawamy pod kątem 1,5 cm paseczki. Kluski wrzucamy na wrzącą osoloną wodę i gotujemy przez 4-5 minut.
Podajemy dowolnie :) Posypane cukrem i cynamonem, lub śmietaną z cukrem, albo też z bułeczką tartą :)

Smacznego :)

6 komentarzy:

Olga Smile pisze...

Uwielbiam, zwyczajnie, po prostu i klasycznie przepadam za kluskami leniwymi, pierogami ruskimi i odsmażanymi na maśle naleśnikami z serem. Ach zapomniałam o kluskach przecierakach i jeszcze pyzach, o matko i teraz będę myśleć o kalorycznych pysznościach przez cały wieczór!!!
Piękności przygotowałaś aż ślinka cieknie na samą myśl!
Pozdrawiam serdecznie
Olga Smile

asiejka pisze...

i ja je uwielbiam..

aga-aa pisze...

leniwe to chyba każdy kocha, bo jakby inaczej ;)
a polecam jeszcze takie cudo
http://tnij.org/ktwa

niekoniecznie z rzeżucha, na słodko pewnie też pyszne

majana pisze...

Ja także je lubię :) U mnie mówiło się na nie kopytka :))
Pozdrówki .

Anulka pisze...

hm... kopytka to u nas robione są z ziemniaków gotowanych...

majana pisze...

hi hi ;) A to może mi się coś pomyliło :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails