Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

26 kwietnia 2009

Miodownik

W ciągu tygodnia znalazłam na blogu Olasz przepyszny przepis na Miodownik, obiecałam że przepis zagości w weekend na moim stole i bardzo się cieszę, z dotrzymanej obietnicy. Ciasto bowiem jest fantastyczne, z delikatnym aromatem miodu w tle, pyszną masą i delikatną i puszystą polewą czekoladową. Jak dla mnie ciasto idealne...

Składniki:
150 g masła o temperaturze pokojowej
150 g cukru
1 jajko
1 łyżka kakao (można pominąć, jednak uważam, że ciemniejsze ciasto lepiej kontrastuje z jasnym kremem)
3 łyżki miodu
1 łyżeczka sody
400 g mąki

Wszystkie składniki prócz mąki łączymy ze sobą, albo w misce albo w robocie kuchennym. Następnie dodajemy mąkę i wyrabiamy gładkie ciasto.
Dzielimy je na 2 lub 3 części zależnie od wielkości blaszki, polecam mniejszą blaszkę do ciasta i 3 warstwy, wówczas kremu nie jest za dużo w warstwie i nawet osoby nie lubiące kremu, chętnie zjedzą takie ciasto :) Następnie wałkujemy ciasto na kształt blaszki. Ja na papierze do pieczenia odrysowałam kształt blaszki i rozprowadziłam rękami ciasto na odpowiedni kształt, na koniec rozwałkowałam, aby miało równą powierzchnię i nakłułam widelcem.
Ciasto razem z papierem do pieczenia włożyłam do blaszki i piekłam 10 minut w 180oC. Podobnie postąpić z pozostałymi częściami ciasta.
Po upieczeniu odstawić do ostygnięcia. Ciasto z czasem będzie się robić twardsze, jednak pod wpływem masy zmięknie.

Masa:
500 ml mleka
2 łyżki mąki
2 łyżki mąki kukurydzianej
2 łyżeczki cukru waniliowego
250 g masła w temp. pokojowej
200 g cukru pudru
można dodać - 1 łyżkę rumu

Odlewamy 1/2 szklanki mleka i rozprowadzamy w niej mąki. Mleko zagotowujemy z cukrem waniliowym i dodajemy do niego mleko z mąką i intensywnie mieszamy. Masa będzie miała konsystencję budyniu, należy ją dobrze schłodzić wstawiając po chwili ostudzenia do lodówki, tak aby następnie po dodaniu budyniu do masła, masa się nie zważyła.
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Następnie po kilka łyżek dodajemy masę budyniową i dokładnie miksujemy, można dodać rum.

Pierwszy z blatów kładziemy na dni blaszki, wykładamy na niego równomiernie 1/2 masy, przykrywamy następnym blatem, delikatnie dociskamy i rozsmarowujemy pozostałą połowę masy i przykładamy ostatnim blatem.

Polewa:
100ml śmietany kremowej (ja użyłam 36%)
100g drobno posiekanej czekolady

Śmietanę wlewamy do garnuszka i podgrzewamy, dodajemy do niej czekoladę i mieszamy, aż czekolada się dokładnie rozpuści. Gotową polewą polewamy ciasto, wstawiamy do lodówki na min. 12 godzin.

Smacznego ;)

4 komentarze:

majana pisze...

Podoba mi się to ciasto :) Lubię takie przekładańce :) Zapisuję do zrobienia :) Pozdrawiam.

emma001 pisze...

o tak miodownik jest obłedny. Sama jeszcze nigdy go nie piekłam i przyznam ze zaluje

Anulka pisze...

emma dłużej nie żałuj tylko piecz :)))) większość składników każda z nas ma w domu, więc nie ma na co czekać, zwłaszcza, że to naprawdę chwila roboty a jaka rozkosz dla podniebienia, mmmm....

Olasz pisze...

Cieszę się, że trafiłaś na mój blog i skorzystałaś z przepisu :) Cieszę się, że smakowało i nie zapomniałaś podlinkować do mnie. Pozdrawiam ciepło w ten chłodny dzień :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails