Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

03 kwietnia 2009

Naleśniki z serem

Wczorajszy obiad musiał być na szybko, a co jest lepszego do zrobienia niż naleśniki??? Nie myśląc więc długo przystąpiłam do dzieła o oto jego efekty :)

Składniki:
250g mąki pszennej
500 ml mleka

100 ml jogurtu naturalnego

4 jajka

30g cukru

kilka kropel dowolnego aromatu (u mnie śmietankowy)

olej do smażenia


Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy jajka, śmietanę, cukier i dokładnie ucieramy aby nie byłe grudek, następnie stopniowo dodajemy mleko rozrzedzając ciasto. Będzie dość płynne ale właśnie takie ma być :) Odstawiamy ciasto na godzinę i po tym czasie przed smażeniem dodajemy kilka kropel aromatu i dokładnie mieszamy. Następnie na dobrze rozgrzaną patelnię nalewamy trochę ciasta, rozprowadzamy je równomiernie na patelni i smażymy przez ok. 1 minutę z każdej strony na niezbyt dużym ogniu aby się nie przypaliły. (Mam dobrą patelnię i robię to bez dodatku oleju, jednak często aby ciasto nie przywarło, należy podlać patelnię odrobiną oleju).

Nadzienie:
1 kostka sera twarogowego
1 jajko

2 łyżki cukru drobnego


Twaróg ucieramy dokładnie z jajkiem i cukrem na jednolitą masę.

Na usmażone naleśniki nakładamy po 1 łyżce nadzienia i zwijamy je dowolnie, ja składam dwa boki na wysokości 1/4 do środka po czym zwijam je, tworząc rulonik taki jak na zdjęciach.

Następnie na patelnię nalewamy odrobinę oleju i układamy zwinięte naleśniki, podsmażamy je z każdej strony tak aby zrobiła się chrupiąca skórka, podawać na ciepło najlepiej z mlekiem. Można dodatkowo posypać cukrem pudrem lub polać śmietaną rozmieszaną z odrobiną cukru :)

Smacznego ;)

1 komentarz:

olalala pisze...

Mniam! Uwielbiam naleśniki z serem :).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails