Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

06 kwietnia 2009

Pieczone faszerowane ziemniaki

Dziś oglądałam rano Pascala i tak mnie natchnął tymi swoimi pieczonymi ziemniakami, że postanowiłam przetestować je na moich chłopakach ;) Oczywiście nadzienie zrobiłam po swojemu bo nie miałam akurat takich składników jak On, ale wyszły zapewne równie dobre a może nawet i lepsze ;P Oczywiście przepis jest bardzo efektowny i z pewnością nadaje się na świąteczny obiad :)

Składniki dla 2 osób:
2 duże ziemniaki
1 cebula
5-6 pieczarek
2 jajka
garść szczypiorku
1 łyżka majonezu
sól
pieprz
(można dodać starty ser żółty, zarówno jako nadzienie, jak i posypanie z wierzchu ziemniaczków).

Piekarnik nagrzewamy do 200oC. Ziemniaki dokładnie myjemy pod bieżącą wodą i pieczemy w piekarniku przez 60-90 minut w zależności od wielkości, moje były ogromne więc piekłam je 90 minut na środkowej półce.
W międzyczasie jaja gotujemy na twardo i drobno siekamy. Cebulkę siekamy i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju, aż będzie mięciutka nie koniecznie przyrumieniona, dodajemy ją do posiekanego jajka. Pieczarki siekamy drobno i dorzucamy do reszty nadzienia. Podobnie robimy ze szczypiorkiem. Farsz doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Upieczone ziemniaki przekrawamy na pół i wydrążamy środek pozostawiając sztywną skorupkę (ma wyglądać to tak jak jajko na twardo bez żółtka).
Miąższ z ziemniaków dodajemy do pozostałych składników farszu razem z majonezem i dokładnie mieszamy aby masa była w miarę jednolita.
Do wydrążonych jajek nakładamy farsz z górką i posypujemy z wierzchu serem żółtym (u mnie posypane tartym parmezanem).
Przed podaniem wkładamy do piekarnika aby się zagrzały. Podawać ciepłe. Może stanowić główne danie, można podać tak jak ja z kotletami po kowalsku.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails