Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

16 kwietnia 2009

Pierogi ze śliwkami

Dziś po raz pierwszy w moim życiu zrobiłam własnoręcznie prawdziwe pierogi z nadzieniem... leniwe to zupełnie co innego ;) Oczywiście jak zawsze myślałam, że to długo się robi i to skomplikowane itp. A okazuje się, że to banalnie proste i szybkie w przygotowaniu danie :) Takie pierogi zjadłam po raz pierwszy w te święta tzn. przed świętami u mamy mojego T. były bardzo smaczne i tak szybko zostały zrobione, że stwierdziłam "czas wypróbować takie cudeńka samemu" :) Jak pomyślałam tak też dziś zrobiłam i na moim stole zagościły pierożki ze śliwkami i część z twarożkiem (nadzienie takie jak do naleśników z jajkiem i cukrem).

Składniki na ok. 60-70 pierogów:
500g mąki
gorąca woda (najlepiej dodawać po trochu bo każda mąka jest inna u mnie wyszło jakieś 310 ml)

szczypta soli

śliwki (u mnie z kompotu, wypestkowane i podzielone na połówki)


Mąkę z solą przesiewamy do miski i stopniowo dodajemy gorącą wodę, jeśli nie wyrabiamy ciasta tak jak ja w robocie kuchennym, najlepiej na początku łączyć mąkę z wodą widelcem aby się nie poparzyć i dopiero po chwili wyrabiamy ręcznie.
Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Dzielimy je na 3-4 części i każdą wałkujemy na bardzo cienki placek, pozostałe ciasto w międzyczasie najlepiej zawinąć w folię spożywczą aby się nie zeschło. Następnie wykrawamy kółka szklanką bądź kroimy ciasto na kwadraty. Kawałki ciasta dodatkowo wałkujemy lub rozciągamy, aby ciasto było naprawdę cienkie. Na środku każdego kawałeczka układamy połówki śliwki i dokładnie sklejamy brzegi ciasta.
Pierogi odkładamy na ściereczkę i przykrywamy drugą.

Po przygotowaniu wrzucamy je do wrzącej lekko osolonej wody i gotujemy od momentu wypłynięcia przez 2-3 minuty.
Podawać polane jogurtem naturalnym lub śmietaną i posypane grubym cukrem :)
Smacznego :)

4 komentarze:

majana pisze...

Mniam, pyszności! Uwielbiam je! :))Aleś mi ochoty narobiła na pierogi ze śliwkami:)) MniamkU :))

la falena bianca pisze...

moje ukochane danie z dziecińśtwa!

kasiaaaa24 pisze...

Przecież o tej porze roku to czysta rozpusta :) Nie kuś... ;)

asiejka pisze...

ale kusisz..
bardzo lubię takie słodkie pierogi..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails