Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 kwietnia 2009

Pyszne bułeczki na maślance

Ostatnio na TVN Style odkryłam nowy program kulinarny Rachel :) Bardzo spodobał mi się przepis na chlebek na maślance, można z tego przepisu zrobić również bułeczki i tak też uczyniłam :) Bułeczki wyszły pyszne, z chrupiącą skórką i mięciutkim środkiem :))) Przepis jest banalnie prosty i każdy może zrobić takie bułeczki :)

Składniki na ciasto podstawowe:
450g mąki
350 ml maślanki naturalnej

1 łyżeczka soli

1 płaska łyżeczki sody do pieczenia


Dowolne dodatki:
u mnie dziś zagościły:
1/4 papryki pokrojona w drobną kosteczkę (naprawdę drobniutko)
50g sera żółtego startego na grubych oczkach tarki
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
(ponad to mogą być: oliwki, wędlinka, zioła, ziarna, suszone pomidory i wszystko co nam przyjdzie do głowy)

Piekarnik rozgrzewamy do 230oC.
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, sodę i wszelkie dodatki. Na koniec dodajemy maślankę, można najpierw dodać mniej i wyrabiamy ciasto, jeśli robimy to ręcznie, to sztywną dłonią mieszamy ciasto w jednym kierunku, nie zagniatamy. Ja wyrobiłam ciasto w mikserze (też przecież w jedną stronę :) Gdy ciasto jest zbyt suche dodajemy resztę maślanki, gdy zbyt mokre, wykładamy na blat wysypany mąką. Ciasto nie powinno się kleić za bardzo do rąk. Z ciasta formujemy kulki i układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i od razu wkładamy do piekarnika.
Pieczemy przez 20-25 minut. Po 10 minutach zmniejszamy temperaturę do 200oC.

Smacznego :)

4 komentarze:

reve82 pisze...

wyglądają przepysznie:)

vesna83 pisze...

Szybko się robią i są pyszne :D Świetny przepis, dziękuję :)

Anonimowy pisze...

Dziś je zrobiłam - super pyszne bułeczki i ekspresowo się robi.Naprawdę polecam i dziękuje za wspaniały przepis.

Wolna Kuchnia pisze...

Kolejny super przepis z maślanką :) Świetne ciasto wychodzi, takie niesamowicie delikatne. Polecam też placuszki na maślance, z truskawkami jak w przepisie albo z sosem wiśniowym:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails