Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

24 sierpnia 2009

Pierogi z truskawkami

Czas nadrobić troszkę zaległości w wpisami i przepisami ;)
Ach jeszcze pamiętam ten smak pysznych pierożków z truskawkami... niestety wyjechałam niewiele po rozpoczęciu tego sezonu z naszego kraju a Angielskie truskawki są takie jak te u nas sprzedawane w styczniu...

Składniki:
2 szklanki mąki
1 łyżeczka soli
1 jajko
niepełna szklanka ciepłej wody
truskawki duże przecięte na połowę małe w całości

Przesiewamy mąkę robimy w niej dołeczek dodajemy wszystkie składniki (wodę dolewamy po trochu) i wyrabiamy ciasto aż będzie gładkie i elastyczne.
Ciasto wałkujemy na cieniutki placek, szklanką wykrawamy okręgi, na środku każdego z nich układamy truskawkę i maszynką lub ręcznie sklejamy dobrze brzegi, żeby się pierożek nie rozkleił (ja specjalnie na tę okazję kupiłam sobie maszynkę, żeby się nie męczyć ;)).
W garnuszku gotujemy wodę z szczyptą soli i wrzucamy pierożki, wyjmujemy po 2-3 minutach. Podawać tak jak kto lubi, ja uwielbiam ze śmietaną wymieszaną z grubym cukrem najlepiej trzcinowym (bo zdrowszy) :)
Smacznego :)

2 komentarze:

mietowka22 pisze...

tęsknię już za truskawkami :)

viridianka pisze...

pierogi z truskawkami są wspaniałe, ja tez juz jak Mietowka zaczynam powoli za nimi teskinc... dobrze ze mam zapas mrozonych :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails