Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

22 sierpnia 2009

Serowe paluszki

Po długiej przerwie, postanowiłam coś napisać ;) Przez ten czas dużo się u mnie wydarzyło...
Z bardzo dobrym wynikiem zakończyłam semestr, sesja została przeze mnie zaliczona w pierwszym podejściu, wyjechałam na 1,5 miesiąca wakacji do Anglii, upiekłam i zrobiłam mnóstwo różnych przepisów, część została utrwalona aparatem a część niestety nie...
Dzisiaj chciałam przedstawić przepis wydaje mi się baaardzo sobotni, gdy mają wpaść znajomi na szklaneczkę piwka lub kieliszek winka ;) Serowe paluszki z ciasta francuskiego, przepis znalazłam na blogu Moje Wypieki prowadzonym przez Dorotus ;) Aby je zrobić wystarczy dosłownie 20 minut ;)

Składniki:
2 płaty ciasta francuskiego lub jeden duży jak u mnie
1 jajko
1 mozzarella 100g
sól
papryka słodka

Rozwijamy płat ciasta francuskiego, smarujemy go roztrzepanym jajkiem, posypujemy startą mozzarellą (ja tarłam ją bezpośrednio na ciasto), gdy korzystamy z jednego płata ciasta ser umieszczamy na połowie ciasta, następnie posypujemy je delikatnie solą i papryką, przykrywamy ciasto z serem drugim płatem lub drugą połową ciasta, smarujemy wierzch jajkiem, posypujemy resztą startego sera, solą i papryką, wszystko przyklepujemy aby ser się przykleił. Tak przygotowane ciasto kroimy na 1cm paski, które skręcamy w sprężynkę.
Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i przyklejamy brzegi sprężynek.
Pieczemy w 200oC przez 13-15 minut ;)
Smacznego :)

4 komentarze:

majana pisze...

Anulko, wróciłaś! :)) Jak fajnie! Witaj po przerwie i już zostań z nami:)
A paluszki wyglądają bardzo pysznie i z chęcią bym schrupała jednego ;)
Pozdrawiam!

viridianka pisze...

fajniutkie paluszki i dobrze ze jestes:)))

Dziwnograj pisze...

Woooow...ale bym zjadła takiego. Wróciłaś i już kusisz, nieładnie :)

Anonimowy pisze...

Witaj,
nie mam Twojej notki o sobie potrzebnej do akcji "kulinarny łańcuszek".
Bardzo proszę o pilne jej przesłanie na kuchniakreatywna@interia.pl
Pozdrawiam, ivka76

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails