Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

31 października 2009

Biscotti z czekoladą

Jakiś czas temu przeglądałam przepisy na ciasteczka u Dorotus i natknęłam się na super ciasteczka, których miałam okazję zakosztować dzięki tygodniowi włoskiemu organizowanemu w Lidlu... Biscotti bo o nich mowa, są bardzo oryginalne, a to, że są twarde to chyba największa ich zaleta :)

Składniki na 15-16 ciasteczek:
1 jajko

90g cukru drobnego

1 szklanka mąki pszennej

1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1/2 łyżeczka proszku do pieczenia

100g dowolnych bakalii (u mnie groszki czekoladowe)


Jajko ucieramy na gładką masę z cukrem. Dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy ciasto (spokojnie może do tego posłużyć mikser). Następnie formujemy z ciasta wałeczek o średnicy 4cm i lekko go rozpłaszczamy. Pieczemy przez 25 minut w 170oC.
Wystudzony chlebek kroimy ukośnie na 1 cm plasterki, które układamy na blaszce i podpiekamy jeszcze przez 15 minut w 180oC, przewracając je w połowie pieczenia na drugą stronę.

Smacznego :))

Brak komentarzy:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails