Moja internetowa książka kucharska, dzięki niej zawsze i wszędzie mam dostęp do swoich ulubionych i sprawdzonych przepisów... nigdy nie zaleję ich kawą ani nie zniszczę.
Blog Kulinarny - rozwiązanie idealne!

31 października 2009

Cytrynówka

Przepis na cytrynówkę dostałam od znajomych już jakieś 3 miesiące temu... to naprawdę pyszna nalewka, jak dla mnie smakuje jak holinex :)

Składniki:
12 cytryn z cienką skórką
0,5 l spirytusu ratyfikowanego
1/2 szklanki cukru
0,5 l wody

12 cytryn dokładnie myjemy i kroimy na pół, umieszczamy w dużym słoiku (u mnie 3 litry) zalewamy spirytusem i odstawiamy na około 7 dni. Po tym czasie wyjmujemy cytryny i wyciskamy z nich sok, który wlewamy z powrotem do słoiczka ze spirytusem (można przez sitko, żeby nie było miąższu ja wolę z miąższem) dodajemy cukier i wodę, dokładnie mieszamy. Rozlewamy do butelek i chłodzimy przez ok.2 dni żeby się dobrze przegryzło.

2 komentarze:

luisafoodie pisze...

hm.. :) a cytrynoweczka moze sobie dlugo potem stac?

Anulka pisze...

oczywiście :) u mnie stoi już 2 miesiące, co prawda trzymam w lodówce, ale to tylko dlatego, że nie wiem kiedy ktoś będzie miał na nią ochotę :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails